Outlook mail doorsturen d schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

apwvand

Gebruiker
Lid geworden
11 jun 2002
Hallo,

Een vraagje over Outlook 2000.

Ik heb een pc met 2 schijven.
Is het mogelijk dat alle mail die binnenkomt, dat die doorgestuurd of gekopieerd word(automatisch) naar een map die ikzelf heb aangemaakt op de D schijf.
b.v Mail inbox.
Het moeten dan GEEN pst bestanden zijn maar losse mailtjes die ik per mailtje ook weer terug kan zetten als er iets met mijn C schijf gebeurd.

Wie weet raad.

voor zover ik weet: ja / semi-auomatisch, tenzij.....

Ik had het nog niet eerder gedaan maar ik heb wat zitten klikken en het lukte mij om een complete "kopie" te maken van mijn postvak "IN" naar een willekeurige map op een andere schijf. Het resultaat was een .txt bestand waarin alle mailtjes onder elkaar komen te staan (welk bestand in de omgekeerde volgorde dus ook weer door Outlook geimporteerd kan worden!)

Hoe ?

Bestand -> importeren en exporteren (vervolgens de Wizzard (exporteren) volgen en alle stappen die de Wizzard met je doorneemt uitvoeren).

Als je van semi-automatisch naar "bijna" automatisch wilt gaan, dan kun je nog een Macro maken in Outlook en voor 100% automatisering kun je die macro opnemen in het "startmenu" van Windows (moet je Outlook en het maken van een verbinding met het internet ook in de opstartmap zetten !)

Het is even wat geklik, maar met gezond verstand en met behulp van de Wizzard in Outlook, moet dat gaan lukken.

Laatst bewerkt:
wat ik nog vergat : met het exporteren heb ik dus NIET gekozen voor een .pst bestand, want dat was jouw vraag. Het resultaat was een "zuiver" .txt bestand.

ok, en om je het mogelijk nog wat "makkelijker" te maken : kies (na gekozen te hebben voor bestand exporteren) voor soort van export bestand : "door Tabs gescheiden waarden Windows"

Laatst bewerkt:
ik weet niet of het voor outlook 2000 ook werkt, maar ik heb voor de 2002 versie een handig tooltje van ms gedownload waarin je kan instellen om de hoeveel dagen etc er een copie gemaakt wordt van je pst bestand (waar alles dan in zit)

kan je dus ook op een andere locatie laten zetten
pfbackup.exe heet het

succes

het werkt dus ook met 2000
hier is de link
http://office.microsoft.com/downloads/2002/pfbackup.aspx

apwvand : als ik heel eerlijk ben dan moet ik zeggen dat het tooltje van Jheroen uitstekend werkt ! (Ik heb 'm gedownload en even bekeken -geinstalleerd-)

Het ding werkt perfect !

Jouw probleem is daarmee ook opgelost want de backup vertoont gewoon alle mailtjes, sterker nog, ALLE Outlook mappen met inhoud worden gekopieerd naar een willekeurige lokatie (ook al is het een .pst, maar dat mag in DIT geval geen probleem zijn !)

Advies : vergeet mijn advies, ( :D :D :D ) download die tool en gebruik 'm !

[offtopic : ik snap niet dat MS het niet gewoon "meebakt" in Office, DIT zijn nog eens progjes waar je wat aan hebt ! Format je hdd, installeer Office, plaats die backup over de inmiddels "lege" persoonlijke mappen en heel Outlook is in 30 seconden weer zoals het was VOORDAT je formateerde !!!!!!!!!!!!!!!!]

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan