Outlook mail en adressen op oude pc naar nieuwe pc.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Henke

Verenigingslid
Lid geworden
7 dec 2004
Ik heb denk ik geen nieuw probleem, toch hoop ik dat iemand mij kan helpen.

Ik heb een oude pc waar XP op zit met een Office 2010 versie met Outlook wat ik altijd heb gebruikt.
Op de nieuwe pc zit Windows7 ook met Office 2010. Nu wil ik de mails en adressen naar de nieuwe pc verplaatsen
en dat lukt mij niet.

Is er iemand die mij kan helpen a.u.b.:o

Ergens op de pc staan .pst-bestanden. Die kan je overzetten.

Exporteren (op de 'oude' computer, in Outlook 2010):
Activeer tabblad Bestand -> Opties -> Geavanceerd -> knop Exporteren
Exporteer je (gewenste) spullen naar een bestand op memory-stick of zoiets, en importeer ze op de andere computer/laptop.

Importeren (op de 'nieuwe' computer, in Outlook 2010):
Activeer tabblad Bestand -> Openen -> Importeren
Importeer de gewenste spullen vanaf de memory-stick.

Succes,

Tijs.

Tja, maar waar precies.
Verborgen mappen openen via mapopties
Maar ik zie geen pst bestanden in Outlook 2010 via

station:\Gebruikers\gebruiker\AppData\Local\Microsoft\Outlook, hier ben ik geweest en er staat van alles maar geen pst bestanden.:(

Ik zie ze echt niet staan.

Inderdaad is het ook mogelijk om de pst bestanden rechtstreeks te kopieren (en op de nieuwe computer te importeren), maar ik schat in dat mijn posting (=posting #3) voor jou inzichtelijker werkt.

Tijs.

O.K. dit passeerde elkaar even.

Ik ga nog eens aan de gang met exporteren en importeren. Hoe kan ik importeren op een andere pc.
Waar blijft overigens dat bestand als je exporteert? Is dat zichtbaar?

mvrgr.

Je kunt zelf aangeven waar het export-bestand neergezet moet worden, dus als je alvast een memory-stick in de 'oude' computer hebt gestopt voordat je de effectieve export start, dan kun je de schijfletter die bij de memory-stick hoort aangeven om het export bestand in op te slaan.

Tijs.

O.K. ga ik doen.
Bedankt voor de snelle reactie.
Ik laat het nog even zien of het is gelukt.

Ik heb het als volgt opgelost:

Op de oude pc M.Office 2010 gezet. Via exporteren en importeren de gegevens van Outlook Expres naar M.Office.
Daarna in de nieuwe versie M.Office 2010 via exporteren het bestand (PST.) naar een stick verplaatst en geimporteerd
op de nieuwe PC via M.Office 2010.

Alles werkte prima.

Bedankt voor de hulp:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan