• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Outlook, mail verplaatsen naar map van de klant

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gert Bouwmeeste

Verenigingslid
Lid geworden
28 nov 2007
Ik wil graag vanuit Excel met behulp van VBA een mailtje aanmaken en die opslaan in een bepaalde map van de klant.

Van SNB ontvin ik deze link met veel nuttige informatie. Deze code verplaatst een concept-mail naar de standaardmap "Verwijderde items"

Code:
Sub email_concept_verplaatsen()
    c0 = "controle" '

With GetObject(, "Outlook.Application").GetNamespace("MAPI")
        .GetDefaultFolder(16).Items(c0).Move [COLOR="#0000CD"].GetDefaultFolder(3)[/COLOR] 
    End With
End Sub

Ik wil graag de mail verplaatsen naar een zelf aangemaakte map in Outlook, bv "Klanten\D009 petersen bv". Daarvoor zal het blauw gemarkeerde hierboven veranderd moeten worden.

Kan iemand mij helpen met de code?

Alvast bedankt!

Laatst bewerkt:
bv "Klanten\D009 petersen bv".
Wil dit zeggen dat het dynamisch moet worden? Dat een waarde in je Excel de mapnaam is en als deze niet bestaat een map aangemaakt moeten worden? Of moet het juist een vaste verwijzing worden...
Wil je dit dan van verzonden items naar een map in de Verzonden items of naar een map in de Postvak in?

Lijkt me makkelijk dat dit eerst uitgestippeld wordt eer er een reactie gegeven kan worden hierop...

Waar de mailberichten naartoe moeten worden verplaatst maakt niet veel uit. Dat verschilt, het gaat om 10-tallen klanten.

Dat deel lukt wel, de naam van de map waar de mail naar toe moet wordt uit het Onderwerp (Subject) gehaald.

Het gaat alleen om de specifieke verplaatsingsopdracht, dus hoe moet ik aangeven naar welke submap iets verplaatst moet worden? Moet ik die map dan eerst met bv een DIM-statement declareren en hoe?

Nee hoeft niet...
Code:
Sub email_concept_verplaatsen()
    c0 = "controle" '

With GetObject(, "Outlook.Application").GetNamespace("MAPI")
        .GetDefaultFolder(16).Items(c0).Move .GetDefaultFolder(3).[B][COLOR="#FF0000"]Folders("Klanten\D009 petersen bv")[/COLOR][/B]
    End With
End Sub

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan