Outlook Mailfolders overplaatsen naar nieuwe computer onvolledig

Status
Niet open voor verdere reacties.

zoeker9140

Gebruiker
Lid geworden
21 dec 2008
Beste allemaal,

hopelijk kunnen jullie helpen, tot nu toe heeft alle hulp gefaald.
Ik heb een nieuwe laptop aangeschaft en zou al mijn persoonlijke mail folders willen overplaatsen naar de nieuwe computer.

Oude computer: Office 2013 met Outlook2016 (apart aangeschaft in 2017). Twee mailaccounts: gmail.com (met imap) en telenet.be (met pop3)

Nieuwe computer: Office 2019 Home and Business (incl Outlook2019) (aangeschaft bij Digital License). Twee mailaccounts hetzelfde maar telenet.be nu met imap

Office software zonder probleem kunnen installeren op nieuwe laptop.
Het lukte niet om de telenet account te installeren. Microsoft support hielp me tot het lukte, incl de transfer van mijn contacten

Erna probeerde ik mijn mailfolders (outlook 2016, de 2 accounts, heel veel folders, oude en nieuwe) (.pst file is ongeveer 7 GB) over te zetten naar de nieuwe laptop (outlook 2019). Dit ging fout: slechts een deel van de mails is overgezet. Terug Microsoft Support gecontacteerd. Ik heb intussen de laatste werkdagen al verschillende personen aan de lijn gehad bij Microsoft zonder resultaat: steeds dezelfde folders worden overgezet en dezelfde ontbreken.

Kunnen jullie helpen ????

Beste dank
Roger

Opmerking: wat ik onder andere al geprobeerd heb:

- Op de oude computer de file outlook.pst exporteren en kopiëren via externe HDD naar bureaublad nieuwe computer + importeren in outlook nieuwe computer (bestand/ geavanceerd/ exporteren/...) , zowel importeren via mijn mailadres @gmail.com als via @telenet.be . De mappen in ‘Persoonlijke mappen’ blijven incompleet
- Vermits er een foutmelding wordt gegeven op importeren van ‘Verwijderde Items’ heb ik deze folders voor de beide mailadressen volledig leeg gemaakt. Dan terug exporteren – naar HDD – importeren. Terug zelfde resultaat.
- De file ‘outlook.pst’ op de oude computer gekopieerd via Verkenner op HDD + geplakt in c:..app data.. outlook op de nieuwe computer. Zelfde resultaat.
- De file ‘outlook.pst’ op de oude computer gekopieerd via Verkenner en dan geïmporteerd in Outlook op de nieuwe computer. Zelfde resultaat.
Misschien heeft het te maken met mijn 2 mailadressen in outlook waarvan het telenet adres met pop3 is op de oude en met imap op de nieuwe computer ? Help...

Je moet hem openen via koppelen van de pst die in jouw gegevens map staat
Bijv in D:\mijn-data\Outlook-archief\archief.pst
Maar mag ook in de Mijn Documenten map staan.
Zet hem NIET in de systeem map van Outlook neer de zgn app data map.... dat is speciale verborgen map. Ook al kun je die op zichtbaar zetten, het blijft een speciale map en bij een crash kan ie zo maar kwijt zijn...
Het voordeel om het te doen zoals ik voorstel is dat je er beter zicht op hebt en je makkelijker backups kunt maken .

Hoe verder:
https://support.office.com/nl-nl/ar...-sluiten-381b776d-7511-45a0-953a-0935c79d24f2
En klik dan dit open...: Een Outlook-gegevensbestand (.pst) openen
Selecteer Bestand > Openen en exporteren > Outlook-gegevensbestand openen.

een outlook-gegevensbestand openen
d87d9dd6-544d-41cd-8a2e-aa5b5bda1052.png

Laatst bewerkt:
de imap is dus de mail die op de server blijven bestaan van gmail.
Daar heb je dus geen pst bestand van.
je pst bestand van je pop 3 kun je dus kopieeren naar je nieuwe computer.
Ik zie nu dat je daar ook een imap van gemaakt hebt.
Dat kan de fout zijn.

Op mijn oude pc staat de pst map in d/roger/outlook. Bedoeling was als het in orde is deze map ook over te brengen naar de d:

In de nieuwe pc: enkel in de app data map vind ik (knip -kopie werkt niet):
- oude outlook.pst van 30.11 die ik daar zelf geplaatst heb
- nieuwe map @telenet.be-test.ost recent (gemaakt door MSupport)
- nieuwe map @gmail.com-test.ost recent (gemaakt door MS)
- oude map @telenet.be van 30.11
- oude map @gmail.com van 30.11

Het kan idd te maken hebben met de imap op telenet op de nieuwe pc. Mag en kan ik dat wijzigen terug naar pop3 en hoe?

Ik probeerde de oude pst map te openen zoals route99 zegt. Hij opent documenten/outlook/ waar geen file in staat.
Ik kopieer de oude pst map uit app data naar documenten/outlook.
Openen zoals route99 zegt en de mappen staan in mijn Persoonlijke mappen !!!
Als dit waar is zijn jullie geniaal! Ik zie na en laat weten

Kan wel eens zijn dat je niet de eigenaar van de pst's die je op deze pc gezet hebt van de andere pc afkomstig.
Zorg dat dit iig ook ok is. Dan zou de rest ook goed moeten gaan....
Hoe?
https://www.schoonepc.nl/windows10/gebruikersaccountbeheer_beheerrechten.html
'TAKE OWNERSHIP' TOEVOEGEN AAN CONTEXTMENU
Is het wijzigen van de machtigingen te ingewikkeld of te tijdrovend, dan kan de optie Take ownership uitkomst bieden. Nadat deze optie is toegevoegd aan het contextmenu (dat verschijnt wanneer met rechts op een bestand of map wordt geklikt), kan het betreffende gebruikersaccount namelijk met slechts een paar klikken toegang krijgen tot vrijwel elke map of bestand. Het aan het contextmenu toevoegen gaat het makkelijkst door de inhoud van het registerbestand take_ ownership.reg (directe download: take_ownership.zip, pak het zip-bestand uit en dubbelklik op het registerbestand) aan het register toe te voegen.

Gedaan... dan met de R-muis op het pst-bestand gaan staan en kies voor "take ownership".
Vaak moet je toestemming geven omdat er een melding komt.

Tis geen rocket science... combi van wat kennis/ervaring maar ook van wat logica. Het helpt nu eenmaal, ook bij ander zaken, geen IT, om het overzicht te houden en niet met hagel te gaan schieten... effe zo "proberen"........ soms gaat dat goed maar meestal niet.
Anders zouden de helpers ook niet verder komen...

Laatst bewerkt:
Beste allemaal, in het bijzonder route99 die de oplossing aanbracht, heel hard bedankt. Ongelooflijk dat jullie dit oplossen en Microsoft Support die niet kon...

Mag ik nog vragen:
door al die pogingen heb ik heel wat op te kuisen. Sommige mails staan 3 tot 4 keer in bepaalde mappen. Voor ik grote stukken ga deleten toch nog volgende vraag:

Mijn Outlook hoofdblad ziet er nu zo uit op de nieuwe pc;
- Favorieten (met oa de postvakken in van mijn 2 mailaccounts- na te zien of deze nog actief zijn)
- 6 mappen: de @gmail.com, de @telenet.be, een map 'Outlook gegevensbestanden' en 3 ‘Persoonlijke Mappen’

De 3 'Persoonlijke mappen' lijken identiek, behalve de Postvak In die een oude map is. Vraag: mag ik 2 van die mappen wegdoen??
De map ‘Outlook gegevensbestanden’ lijkt alleen maar gemaakt tijdens een poging om de mappen over te brengen en mag dus ook weg?
In de 2 mail mappen staat een ‘Folders R’ die niet compleet zijn. Deze mogen ook weg?

Op afstand is daar weinig zinnigs over te zeggen, voor het zelfde geld gooi je op onze aanwijzing het verkeerde weg...

Helaas zijn er amper gratis tools voor Outlook die bijv dubbele mail voor je weggooit...
Ik heb The Bat! mail en daar zit het standaard in...

En Thunderbird heeft ook ad-on tools aan boord begreep ik.

The Bat! mag je een maand compleet vrij gebruiken, Thunderbird is freeware.
Je zou dus alle mail in een van deze 2 kunnen importeren, ontdubbelen... en weer exporteren... en dan weer in Outlook importeren... Oef.. hele klus... of je dat wel wilt..

Je moet eerst een testje doe of het je wel lukt.....

Slaap er nog eens nachtje over...

Ondertussen heb ik de mappen een beetje opgekuist. De .ost files staan nog op de c-drive, de outlook.pst file staat op d:documenten. Ik denk dat daar mee te leven is.

Bij de .ost files heb ik telkens 2 files: @gmail.com.ost en @gmail.com-test.ost (zelfde voor @telenet.be). Die test is bijgemaakt door Microsoft Support bij hun pogingen om alle mappen binnen te krijgen. Het is de -test.ost die actueel is, de andere ligt ongeveer een dag achter... Hoe dit komt weet ik niet maar ik durf er niet goed aan te komen: nu werkt het en ben ik liever voorzichtig.

Jullie hebben alleszins de zaak opgelost voor mij. Welbedankt, de topic mag gesloten worden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan