outlook mappen verplaatsen

Status
Niet open voor verdere reacties.

koorddanser

Gebruiker
Lid geworden
26 nov 2009
ik heb een nieuwe pc...
Hoe kan ik mijn oude (te bewaren) mailmappen van outlook verplaatsen?

Als ik de mappen probeer de te verplaatsen via windows verkenner dan lukt dit niet...

Redelijk simpel: zorg ervoor dat in de verkenner de vinkjes weg zijn bij verborgen mappen en bestanden weergeven, m.a.w. dat ze zichtbaar zijn.
Ga vervolgens op zoek naar de map Outlook en wel naar het bestand outlook.pst en archive.pst. Kopieer ze en plaats ze in de andere Outlook map op de andere pc. Al je mappen, mails, contactpersonen etc. etc. heb je dan beschikbaar op de andere machine.

Van het w w w geplukt:

C:\Documents and Settings\User Profile\Local Settings\Application Data\Microsoft\Outlook\outlook.pst
C:\Documents and Settings\User Profile\Local Settings\Application Data\Microsoft\Outlook\archive.pst

Dit zou(den) de lokatie(s) moeten zijn.

Laatst bewerkt:
ook kun je dit op een andere manier doen,

open je outlook, en ga naar Extra --> opties --> onderhoud.
Daar zit je je Arciefmap staan, als je daar op klik dan zie je het adres waar dat alles staat.
Kopieer dit adres en plak het gewoon in een browser. Dan kom je in die map uit.
Kopieer alles naar een stickje.

Ga in Outlook naar: Bestand > Importeren en Exporteren > Naar een bestand exporteren > Bestand met persoonlijke mappen (.pst) > kies hier welke mappen je in een bestand wilt zetten en klik op volgende.

In de 'nieuwe' Oulook ga je nu naar: Bestand > Importeren en Exporteren > Gegevens uit een ander programma of bestand importeren > Bestand met persoonlijke mappen (.pst) > Open hier het zojuist aangemaakte bestand en klik op volgende.

Ga in Outlook naar: Bestand > Importeren en Exporteren > Naar een bestand exporteren > Bestand met persoonlijke mappen (.pst) > kies hier welke mappen je in een bestand wilt zetten en klik op volgende.

In de 'nieuwe' Oulook ga je nu naar: Bestand > Importeren en Exporteren > Gegevens uit een ander programma of bestand importeren > Bestand met persoonlijke mappen (.pst) > Open hier het zojuist aangemaakte bestand en klik op volgende.

Bij veel outlooks staan hier alleen importeren exporteren, adresboek, email instellingen, enz. geen hele mappen

Waarom zo omslachtig (import / export) als de simpele kopieer opdracht naar usb stick al toereikend is? Daarnaast; met exporteren en importeren krijg je niet alles van Outlook, hetgeen je wel krijgt als je de beide .pst's kopieert.

Waarom zo omslachtig (import / export) als de simpele kopieer opdracht naar usb stick al toereikend is? Daarnaast; met exporteren en importeren krijg je niet alles van Outlook, hetgeen je wel krijgt als je de beide .pst's kopieert.

Mee eens

bedankt voor de tips...

Het lukt alleen nog niet. :o

Als ik de bewuste mappen wil verplaasten of kopiëren naar een stick krijg ik de melding dat dit niet kan. "Het proces heeft geen toegang tot het bestand omdat een gedeelte van het bestand door een ander proces is vergrendeld."

Iemand een idee welk proces dit is en hoe ik dit stilleg of omzeil?

Kopieer de regel van de plaats waar de mappen moeten staan, en zet dan vervolgens outlook uit.

Controleer dit ook bij je taskmanager -> processen

Yes! bedankt!

Nu nog een WAB vinden waar wel iets instaat als ik het verplaats en we zijn er!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan