Outlook naar Outlook Express

• Onderwerp starter Onderwerp starter mcl
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

mcl

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Besturingssysteem
Windows 10
Office versie
2022
Hallo,
Kan je alle gegevens, zoals ctc personen en al je mail overzetten van OUTLOOK naar Outlook Express?
Zoja, hoe gaat dat!
Groet,
Martin

Het gaat erom, of je dat onder dezelfde Windows-account wilt doen.
Dus: Je outlook omgeving (ofwel gegevens) zijn onder dezelfde account aanwezig als die, waarin je in OE wilt importeren .....
Zo niet, dan werkt het allemaal wat ingewikkelder.

Hallo Thieu,
Ja alles blijft hetzelfde.Alleen van OUTLOOK naar OUTLOOK Express

Hoi,

Alle mails kan je importeren vanuit Outlook (menu Bestand)
Alle contacten kan je beter importeren via het adresboek in OE.
... daar zit echter een adder:

Je moet eerst de contactpersonen in Outlook exporteren als Excelbestand
Vanuit Excel sla je het op als CSV-bestand.

Bij het importeren in het adresboek (WAB) in OE moet je eerst velden toewijzen, want anders komt er niet veel van terecht.
Je kunt ook eerst de velden die in OE kunnen worden geïmporteerd via Excel een andere naam geven.
Tip: je kunt gebruik maken van mijn bijlage bij het hernoemen van de veldnamen.
De overgebleven kolommen kan je net zo goed verwijderen, want daar kan OE niks mee.
Je kunt ook bij het exporteren vanuit Outlook al aangeven welke gegevens je wél en niet wilt exporteren naar een Excel-map.
N.B.: exporteer in elk geval NIET het veld 'Notities' !!! want dit zorgt voor gigantische problemen wanneer je in het notitieblok bij een contactpersoon gegevens hebt ingevuld met tekens als de komma, puntkomma e.d.

Bijlagen

Hoi Thieu,

Ik heb een aanvulling op jouw perfecte oplossing voor genoemd vraagstuk.
Een kennis van me wilde van Outlook 2003 naar Windows Mail (WM).
Jouw oplossing werkt ook voor WM. Geweldig. :thumb:

Echter de export functie is gemaximeerd op het benoemen van 20 velden (de ODBC protesteert als je meer velden benoemt)..
Op zich is 20 velden al wat natuurlijk, maar als je meer wil moet je die handmatig toevoegen in de nieuwe omgeving.

Ik heb lang gezocht op internet, maar dit is de enige werkende oplossing die ik heb kunnen vinden.

Gerard Roelands

hey, ik doe kennelijk iets verkeerds

want elke keer als ik nadat ik het excel bestand heb omgezet in een csv bestand
en deze probeer te importeren in WM (de nieuwe OE) maar 1 veld die ik moet toewezen en daar staan dan alle kolommen in..

dat kan volgens mij niet kloppen.

krijg ook steeds de melding bij het opslaan als csv bestand dat sommige opties niet ondersteunt word.. volgens mij heeft dat er iets mee te maken hehe,

weet iemand wat ik verkeerd doe en hoe ik dit kan oplossen ? (zonder alle contactpersonen handmatig te moeten overtypen.. ben nogal lui :P)

Ik gebruik Excel 2007

Greets
Jelle

Hoi,

Als je het csv-bestand (in kladblok) opent, welk scheidingsteken staat er dan, een komma of een punt-komma?

Hoi,

Open het CSV-bestand in Kladblok
Kies hier menu: Bewerken > Vervangen
typ voor het te vervangen teken de komma (,) en voor het nieuwe teken de punt-komma (;)
Sluit het bestand en als wordt gevraagd de wijgigingen te bewaren uiteraard 'ja'

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan