Outlook noodgeval

Status
Niet open voor verdere reacties.

madmuppet

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
5 dec 2001
Paniek....

ik heb het helemaal gehad met dat ellendige Microsoft. Voor de zoveelste keer krijg ik de ene na de andere melding om mijn oren dan mijn (legale!!!) windows XP configuratie teveel afwijkt van de configuratie ten tijde van de eerste activatie van windows. So what??? Ik moet toch zeker lekker zelf weten wat ik met mijn hardware doe?
Nouja, Microsoft maar weer eens gebeld (werd overigens direct te woord gestaan, zonder lange wachttijd, dat dan weer wel...) die beweren dus mijn niet te kunnen helpen omdat mijn registratiecode al diverse keren gebruikt blijkt te zijn. Jah.... gek he?? Als ik iedere keer opnieuw die code moet invoeren.... Helpdesk verteld me dat ze me niet kunnen helpen, ik moet HP maar bellen, die heeft de pc met de software geleverd. ja, eeeh... hallo.... toen ben ik een beetje pissig geworden... het is jullie software, jullie hebben die kl*terige activatie verzonnen, ik heb een origineel product, dus jullie hebben het maar op te lossen. Niet dus.... :evil:

Anyway... omdat het hele spul niet meer werkte heb ik toen besloten om windows maar opnieuw te installeren (dan doet ie het in ieder geval weer 30 dagen). En daar gaat het dus fout. Windows opnieuw geinstallerd, maar office werkt nu niet meer. Moet opnieuw geinstalleerd worden. Op zich geen probleem, maar... ik ben mijn mails kwijt. Aaaaaaaahhhhh!!!!!!!! :eek: :eek: :eek: Waar staan die dingen, en hoe haal ik ze terug? Er zaten een aantal belangrijke tussen, welke ik nog niet uitgeprint had.
Kan ik mijn mails nog ergens terugvinden, waar worden die opgeslagen? Help!!!!

update: Ik heb een bestand outlook.pst gevonden dat ik ervan verdenk de mails te bevatten. Kan ik dat weer importeren in outlook?

Laatst bewerkt:
de jean zei:
ja

via bestand ==> importeren ==> internetmails en adressen

in dit pst bestand staat alles, de mails, de adressen, de agenda.

Hier thuis heb ik het als volgt ingedeeld
C schijf (HD 1) staat XP op en alle programma's
F: schijf (HD2) staan al mijn documenten.
H: schijf (hd2) staan al mijn aanverwante bestanden (software, drivers etc)
Bij mij backup ik iedere maand al mijn data (f: schijf) naar een DVD hier zit dus ook de desbetreffende pst bestand.

Bij een herinstallatie start ik eerst Outlook op en sluit hem dan meteen weer af.
Ik zoek de aangemaakt pst op en rename deze.
Ik start dan weer Outlook op en krijg de melding dat ie het bestand Outlook.pst niet kan vinden.
bij het volgende scherm geef ik aan waar dat bestand dan wel staat. (bij mij is dat op drive F) en na een keer opnieuw starten zijn al mijn mails weer terug.
Nog even account aanmaken en ik ben weer helemaal bij.

Doordat ik mijn Ducumenten op een andere HD (dus niet partitie) blijft bij een herinstallatie (opnieuw formateren) al mijn data intact.
Voor de zekerheid heb ik dus ook iedere maand een backup op DVD (was eerst cd maar die is te klein geworden)

Misschien heb je hier iets aan voor een volgende keer.

vertel mij wat, ik heb mijn hele systeem keurig ingericht

c = systeemschijf (alleen maar windows en office)
d = optisch
e = optisch
f = programma's (alle andere installaties)
g = documenten (word, excel, autocad, foto's etc)
h = pagefile (voor vitueel geheugen, 3 GB)
i = multimedia (foto's, filmpjes, muziek, games)
j = verwisselbaar (driveletter gereserveerd voor memory sticks etc)

Bestandslocaties van alle programma's zijn allemaal keurig doorverwezen naar costum folders. Eén klein dingetje over het hoofd gezien..... outlook....

Heb inmiddels op een andere pc geprobeerd om dat PST bestand in te zien. Gelukkig heb ik alles nog. Scheelt onwaarschijnlijk veel ellende.

Bedankt mensen!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan