Outlook onthoudt mijn wachtwoord niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mirjamw01

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
22 jul 2008
Sinds kort heb ik naast mijn desktop thuis ook een laptop. Hierop is o.a. Outlook geïnstalleerd. Bij het ophalen van emails (Outlook openen - klikken op 'Verzenden/ontvangen') krijg ik een melding:
"Netwerkwachtwoord opgeven - Typ uw gebruikersnaam en wachtwoord".

De server en gebruikersnaam zijn wel ingevuld (dus: bewaard) maar het wachtwoord niet. Als ik dan het wachtwoord heb ingevuld, krijg ik een foutmelding:
"...De emailserver heeft uw inlognaam afgewezen..."

Echter, als ik deze foutmelding wegklik en ik klik opnieuw op 'Verzenden/ontvangen' worden de mails gewoon binnengehaald.

Ik kan de computer er niet toe krijgen het wachtwoord te onthouden! Wie weet de oplossing?

M.vr.gr.,
Mirjam Weegink

Bij Outlook Express is er een instelling onder:
menu extra > accounts > je account dubbelklikken > tabblad servers > wachtwoord onthouden aanvinken (en je wachtwoord invullen).

Bij Outlook zal het wel ongeveer hetzelfde zijn. :)

Vr.Gr. Egel.

Hoi,

Vragen:
Welke versie van Windows gebruik je op het apparaat waar het niet werkt.
Welke versie van Outlook ..... idem

Versies

Op mijn laptop draait Microsoft Outlook versie 2002, en Windows Vista. Kunnen jullie hier iets mee? Je begrijpt, als een computer goed werkt kan ik er prima mee overweg, maar verder ben ik een dummy op ICT-gebied......

Vriendelijke groet,
Mirjam

Hier staat wel hoe je het wachtwoord opnieuw kunt invullen maar Outlook 2002 blijkt dat niet te doen onder Vista. :( En hier staat een oplossing met 'AutoHotkey', maar of je dat wilt? :confused:

Thunderbird zou een alternatief kunnen zijn. Veilig, goed, gratis en het werkt onder Vista. :)

Vr.Gr. Egel.

Hoi,

Onzien, dat advies om thunderbird te gebruiken.
Het is wél de vraag of je - eenmaal werkend onder Vista - outlook 2002 nog zou moeten gebruiken.
Wat gebruik je: de agenda, het logboek, de mailmergefunctie in combinatie met Word?

Zo niet, stap dan over naar Windows mail en Contactpersonen. Twee onderdelen die 'gratis' geïntegreerd zijn in windows vista.

En waarom zou dat geen onzin zijn? Als je eenmaal tevreden bent met Outlook dan kun je toch gehecht raken aan zo'n programma :).

En waarom zou dat geen onzin zijn? Als je eenmaal tevreden bent met Outlook dan kun je toch gehecht raken aan zo'n programma :).

Dat is nu nét waar het om gaat.
Je gebruikt al heel lang Outlook uit het MsOfficepakket, ook al maak je daarbij geen gebruik van de features die het verschil uitmaken t.o.v. (vormalig) Outlook Expres.
Nu komt het: Microsoft besluit in haar 'wijsheid' om Outlook uit de standaardpakketten te gooien ..... maar ja, je was er aan 'gehecht' niet waar ??
Dus koop je, of het onderdeel apart, óf een duurdere versie van MsOffice waar Outlook wél in zit.
Heeft Microsoft je precies waar ze je hebben wil!

Onzien, dat advies om thunderbird te gebruiken.
Advies? Alternatief! ;)

Als Windows mail alle gewenste functionaliteit biedt dan lijkt mij dat ook prima maar Thunderbird heeft meer mogelijkheden. Gewoon Outlook 2002 blijven gebruiken kan natuurlijk ook.

Maar dat kan de vragenstelster het best beoordelen en mogelijk had ze nog niet van Thunderbird gehoord. :)

Vr.Gr. Egel.

Ik gebruikte al jaren Outlook (eerst 2002, later 2003). Vanwege blijkbaar beroerde IMAP ondersteuning ben ik overgegaan op ThunderBird. Naar wat blijkt zijn Windows Mail en Thunderbird qua basis functionaliteit zo goed als hetzelfde. En toch blijf ik voorlopig nog bij TB: waarom, pure smaak.

Dus in the end..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan