Outlook op 2 PC's gebruiken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Peter7559

Gebruiker
Lid geworden
28 jun 2011
Ik heb het volgende probleem waar ik geen antwoord op kan vinden. Ik gebruik Outlook 2007 op 2 PC's. Op het netwerk staat een map met een .pst bestand. Bij het ophalen van de (POP3) mail heb ik ingesteld dat er een kopie van het bericht op de server moet worden achtergelaten om dit ook op een smartphone te kunnen lezen.

Als ik op de 2e PC Outlook open, dan worden de reeds ontvangen mails nogmaals binnengehaald in dezelfde .pst file.

Weet iemand hier een oplossing voor. Ik heb al allerlei ontdubbelingsprogramma's bekeken, maar dat zijn veel handelingen.

Alvast bedankt!

@mik zjegger

Dank voor je supersnelle reactie. Bedoel je hiermee dat op de 2e pc geen mail ontvangen mag worden van dat account? Zo ja, is er nog een andere oplossing om dat toch te kunnen?

Wederom alvast bedankt.

Eerlijk gezegd is dé oplossing gewoon webmail. Voordeel: vanaf elke pc waar ook ter wereld je post lezen, versturen enz. Geen problemen meer met foutcodes in mailprogramma's, verloren gegane post door een crashende pc o.i.d. :D

Of een Exchange server, maar dat gaat een beetje ver voor thuis. Heb me daar al wel eens in zitten verdiepen, maar vind het wel erg ingewikkeld.

Bij de meeste providers kun je tegenwoordig ook gebruik maken van webmail. Zelf gebruik ik al jaren naar volle tevredenheid Gmail (7 GB opslagruimte) en ik moet zeggen ik zou niet anders meer willen.

Waarschijnlijk staat in outlook de optie "kopie op de server achterlaten" aan. Deze optie is te vinden in de accountsettings. Afgezien daarvan is het geen optimale configuratie om een PST bestand te delen, daar is het bestand niet voor gemaakt. Webmail, zoals Mik hierboven aangeeft zou een goede optie zijn. Een Exchange server zou de mooiste optie zijn maar dat is waarschijnlijk overdone. Eventueel kan je voor Hosted Exchange kiezen waarbij outlook met een online exchange server bebinding maakt.

Succes,

Bart den Bieman
*KNIP*

Laatst bewerkt door een moderator:
@BartdenBieman,

Welkom op Helpmij.nl.:)

Ik heb de commerciële link uit je bericht gehaald, deze is niet zomaar toegestaan. Informeer bij de penninmeester wat de mogelijkheden zijn.
( penningmeester@helpmij.nl )

@Bart den Bieman

Dank voor je antwoord. Zoals ik het bericht al aangeef heb ik bewust kopie op server achterlaten aangezet. Ik wil namelijk nog een tijdje via webmail en mobiel bij de mail kunnen. Ik vind het gewoon vreemd dat wanneer ik dezelfde .pst file op een andere pc open, dat de reeds ontvangen mail dan nog een keer ontvangen wordt. Ziet Outlook niet dat het bericht al in de .pst file zit? Het is dus geen gedeelde .pst (dat kan immers niet) maar ik wil er op 2 pc's bij kunnen. Dus als de ene pc de mail heeft gelezen en dan de andere pc Outlook opstart, dan moet dezelfde mail gelezen kunnen worden. Zoals gezegd, wordt de net ontvangen mail dan nog een keer ontvangen.

Naast alle opties hiervoor gegeven wil ik toch ook nog een duit in het zakje doen.

En voor de mensen die van details houden. Microsoft raadt aan een .pst niet op een share te zetten. In de praktijk levert dit echter geen problemen op, tenzij je een wel heel slecht netwerk hebt.

Wat je gedaan hebt is prima. Feit is dat deze opstelling hier feilloos werkt. Inclusief de optie dat emailberichten nog 14 dagen op de server blijven. Dit is voor de smartphone. Outlook zou moeten bijhouden welke berichten al gedownload zijn. Eerlijk gezegd geen idee waarom dit bij jou niet werkt. Ik zal later vandaag nog eens in de documentatie duiken en kijken of ik hier iets over kan vinden.

@RogerS

Ook jij bedankt voor commentaar. Ik hoop dat je kunt achterhalen waarom de mail in dezelfde .pst nogmaals wordt binnengehaald. Als dit correct zou werken, dan heb ik het voor elkaar. Ben benieuwd. Alvast bedankt voor de moeite.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan