outlook op meerdere pc's

Status
Niet open voor verdere reacties.

dansplaat

Gebruiker
Lid geworden
6 mrt 2004
Hallo,

Zoals vele mensen heb ik meer dan 1 pc en laptops. Toch wil ik op alle computers mijn mails lezen.
Ik heb overal outlook gecofigureerd maar telkens ik op een andere pc mijn mails lezen kan ik op een andere diezelfde mail niet lezen. Hoe kan ik er voor zorgen dat ik op elke pc mijn mails kan lezen en ook op elke pc al mijn mails van postvak in binnen komen.
Ik heb een server draaien is er mss een email server aan te raden of hoe wordt dit bij jullie gedaan?

Grtz

Bij accountinstellingen 'een copy op de server achterlaten' aanvinken en dit op elke computer doen.

Laatst bewerkt:
outlook op meerder pc's

waar kan ik deze account instellingen vinden?
En bij welk tabblad kan ik dit aanvinken? Ik kan dit namellijk nergens terug vinden.

Kijk eens bij Extra / Accounts. Kies het juiste account en dan eigenschappen.
Ga naar het tapblad Geavanceerd en onderaan staat bezorgen.
Vink aan Een kopie achterlaten op de server. Eventueel ook de andere opties aanvinken of veranderen.

Bij accountinstellingen 'een copy op de server achterlaten' aanvinken en dit op elke computer doen.

Minpunten:

1. Als je dit doet, blijven alle mails bij de mailprovider staan en je box raakt op een gegeven moment vol; als je meerdere e-mailaccounts hebt, moet je deze online reregeld controleren en alsnog leeghalen.
2. De optie is eigenlijk bedoeld voor een bedrijfssituatie waarbij een (bijv. Exchange) mailserver wordt gebruikt. Niet bij alle mailproviders werkt dit.

Mijn situatie: een laptop (met Outlook2007) en een pc (met Outlook2003).
Ik heb voor beide ingesteld, dat de lokatie van het gegevensbestand OUTLOOK.PST een usb-stick moet zijn.
Nadelen:
- Waar je dus op moet letten is, dat je die stick plaatst voordat je Outlook opstart (je krijgt overigens geen vastloper van Outlook, maar een melding, waarna je de stick alsnog kunt plaatsen).
- Een minder 'stabiel' opslagmedium .... (ik gebruik op de pc PFBACKUP om geregeld een reservekopie van het pst-bestand te maken)

Voordeel:
Je hebt altijd je outlookgegevens up-to-date.
Je kunt overal je gegevens raadplegen waar Outlook op een pc staat.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan