Outlook openbare mappen rechten aanpassen

Status
Niet open voor verdere reacties.

ernst1982

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
24 feb 2010
Ik heb een probleem met Outlook. Op mijn werk maken we gebruik van openbare mappen. Sinds kort heb ik een openbare map toegewezen gekregen (ik ben eigenaar) en zijn een groot aantal mappen vanuit mijn inbox hier naartoe verplaatst.

Nu willen collega's echter ook eigenaar rechten tot deze mappen. Ik ken alleen de methode om de rechten één voor één aan te passen per map. Weet iemand of er een methode is om meerdere mappen tegelijkertijd te selecteren en aan te passen zodat ik niet alle (150) mappen stuk voor stuk hoef te wijzigen.

Alvast heel erg bedankt voor de hulp. :thumb:

Groeten,
Ernst

Hoi,

Op je pc zal dit niet echt lukken denk ik.
Waarschijnlijk maken jullie gebruik van een mailserver, zoals Exchange.
Daar is het wél mogelijk .... dénk ik .:rolleyes:

Dank jullie wel voor de reactie. Ik ben niet in de mogelijkheid om de exchange server aan te passen en ICT heeft het te druk. Dus dan zal ik alle mappen handmatig aan moeten passen ben ik bang. :eek: Kan ik in ieder geval de lege uren opvullen :(

Dank jullie wel voor de reactie. Ik ben niet in de mogelijkheid om de exchange server aan te passen en ICT heeft het te druk. Dus dan zal ik alle mappen handmatig aan moeten passen ben ik bang. :eek: Kan ik in ieder geval de lege uren opvullen :(

.... simpel: alle 'niet-openbare' submappen selecteren en terugslepen zou ik zeggen.

Wederom een vraag

Hallo allemaal,

Ten eerste hartstikke bedankt voor alle informatie voor de bovenstaande vraag. Ik ben echter tegen een nieuw probleem aangelopen. De personen die ik destijds heb toegevoegd werken hier niet meer en voor hen zijn nieuwe personen gekomen die ook de rechten tot de mappen nodig hebben.

De ICT afdeling heeft ondertussen tijd dit probleem aan te pakken, maar weten niet hoe ze het met de exchange kunnen oplossen. Kan iemand aangeven hoe je van meerdere openbare (sub)mappen (waarvan ik eigenaar ben) in 1 keer de rechten kan aanpassen.

Dank je wel.

Ik liep van de week ook tegen dit probleem aan met Microsoft Exchange 2010. Ben even op onderzoek uitgeweest, en heb op mijn website er een artikel voor geschreven hoe je de rechten op openbare mappen (+submappen) in één keer kan wijzigen. Misschien hebben jullie er nog wat aan.

Oude topics zijn niet actueel meer en mogen met rust gelaten worden. Deze is van 2010.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan