Outlook opent niet bij Kopieren Naar

Status
Niet open voor verdere reacties.

DONOVAN

Gebruiker
Lid geworden
14 aug 2001
Berichten
614
Hoi allemaal,

Ik weet niet of dit een XP probleem is, of een Office probleem. Ik zet hem maar hier neer.

Ik gebruik Windows Xp Sp2 en Office 2003. Als emailprogramma heb ik Outlook. Vandaag heb ik uit Office 2000 het programma Photo Editor geinstalleerd. Dat ging gewoon goed, maar sindsdien als ik in de verkenner op een bestand rechtsklik en kies voor Kopieren naar Emailontvanger opent er geen enkel programma. Ik kan dus niet op die manier bijlages toevoegen aan mijn mailtjes.
Ik hed een systeemherstel geprobeert te doen, maar dat bracht me geen oplossing.

Is er iemand die een oplossing voor me weet, want dit schiet niet op natuurlijk.

Alvast bedankt.

D.
 
Ik denk dat je het probleem op de volgende manier kunt oplossen:
Start Internet Explorer
Ga naar Extra -> Internet-opties -> tabblad Programma's
Zorg ervoor dat in het veldje E-Mail komt te staan (uitkiezen dus uit de opties aldaar): Microsoft Outlook

Klik op Ok.

Als het goed is werkt het dan weer.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Heb ik als eerste geprobeerd, maar helaas geen verandering.

D.
 
Het werkt als je tenminste bij rechtklikken -> Verzenden naar
kiest voor E-mail ontvanger.

Mocht die koppeling corrupt zijn geraakt, heb ik de juiste koppeling voor E-mail ontvanger als bijlage in een .zip gestopt.

Doe Start-knop -> Uitvoeren -> %userprofile%\SendTo

Dat is de map waarnaar je de link uit het .zip bestand moet uitpakken. Op de vraag van overschrijven Ja geven (als die vraag verschijnt).

Tijs.
 

Bijlagen

  • E-mailontvanger.zip
    146 bytes · Weergaven: 338
Nope weer geen resultaat.

[thanx voor het meedenken btw]


D.
 
Wat je ook kunt doen is het volgende:
Zoek het bestand Outlook.exe op in de programmamap van Office.
Afhankelijk van je versie moet ie ergens in een submap staan van:
"C:\Program Files\Microsoft Office"

Rechtklik erop, kies voor Kopieren naar -> Bureaublad (een snelkoppeling maken).

Doe dan Start -> Uitvoeren -> %userprofile%\SendTo
Sleep de zojuist gemaakt snelkoppeling vanaf het Bureaublad naar die map.

Doe dan de volgende keer dat je weer een bijlage wilt versturen:
Rechtklik op het te versturen bestand, Kopieren naar -> Outlook

Komt ie ook als bijlage in een nieuw bericht van Outlook te staan! :cool:

Succes,

Tijs.
 
Dat werkt inderdaad ja. Probleem opgelost zou je denken, maar ik ben toch benieuwd hoe het probleem eigenlijk is ontstaan. Dan zou het pas écht opgelost zijn toch?
Wat er trouwens wel gebeurde net toen ik kopieerde naar OUTLOOK.EXE is dat ik de melding kreeg dat outlook.exe niet de standaard was voor email. Ik koos toen voor standaard maken van outlook.exe. Ik dacht daarna laat ik eens proberen te kopieren naar emailontvanger. [je weet tenslotte maar nooit]. Krijg ik nu dus een melding: Fout bij het uitvoeren van de bewerking. Die melding kreeg ik eerder dus niet.

Thanx in ieder geval voor het [voor een groot deel] oplossen van het mail probleem.
Nu het waarom nog. Zou Office 2000 iets hebben veranderd? Ik had all andere programmas uitgevinkt tijdens de install. Alleen Photo Editor had ik laten installeren.
 
Wat je altijd nog kunt proberen is een 'reparatieinstallatie' van Office doen. Heb je wel de CD bij nodig, dus heb die gereed.

Start het installatieprogramma vanaf de CD (of kies Wijzigen in Software (Configuratiescherm) bij Microsoft Office2003).

Kies voor Repareren (inclusief de optie snelkoppelingen repareren).

Wellicht komt het dan weer goed te staan (inclusief Kopieren naar -> E-mailontvanger).

Succes,

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Raak ik dan niet bv al mijn mailadressen en mailtjes kwijt?

D.

[ff later]
Laat maar. Ik heb gedaan wat je zei en inderdaad is alles nu weer zoals het hoort te zijn. IK heb dus ook maar die outlook.exe uit de map Send To weggehaald. Die is nu namelijk niet meer nodig.

THANX voor het vinden van de oplossing!!!!
[/ff later]
 
Laatst bewerkt:
Thanx!!!! You're a lifesafer.

Het is opgelost op de manier die je voorstelde.


D.
 
Fijn dat de tips geholpen hebben. Je woont trouwens in de buurt: Ik woon in Koog aan de Zaan! :)

Tijs.
 
Ik ben v/d Rosmolenbuurt...

Howdie neighbour.


D.
 
Laatst bewerkt:
Kopieren naar e-mail geadresseerden werkt niet. Nu wel ...

De herstel-CD van Outlook heeft bij mij niet geholpen.
Ik heb een andere tip op internet gelezen en dat heeft bij mij wel geholpen.

1. Ga naar de map waar de outlook.exe staat (ergens in C:\Program Files\Microsoft Office\Office 12\)
2. Klik met je rechtermuisknop op outlook.exe en ga naar de properties
3. Kijk in tab 'compatibiliteit' of de compatibiliteit op dezelfde versie staat als je besturingssysteem. Heb je windows 7, dan moet daar windows 7 staan en niet bijvoorbeeld Windows XP.
Andere vinkjes kunnen uit
4. Kijk in tab 'beveiliging'. Zorg ervoor dat de user die het programma opstart (dus niet de administrator) volledige rechten heeft op het programma. Evt. ook de button aanklikken om dit voor alle gebruikers door te voeren
Nu werkte het bij mij wel.
Succes
 
Na deze oplossing gaat het topic op slot aangezien deze al 6 jaar oud is en met rust gelaten kan worden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan