outlook persoonlijke mappen

Status
Niet open voor verdere reacties.

wilfredweje

Gebruiker
Lid geworden
11 dec 2001
Berichten
132
ik ben bezig geweest met outlook en met bestanden im/exporteren, inmiddels heb ik nu al 5 persoonlijke mappen staan terwijl er volgens mij maar 1 goed is en die gebruik ik ook
die andere wil ik graag kwijt maar lukt me niet om die te verwijderen hoe dit te doen?
ik ben ook al bezig geweest omdat (al in forum gemeld) outlook erg traag wordt en heb diverse dingen geprobeerd maar het lukt me nog niet goed wil dus graag outlook eigenlijk nieuw erop zetten kan dit ook?
dus outlook.pst in een schone outlook versie weer er op zetten?
 
Rechtsklikken op de persoonlijke map die je wilt sluiten
In het snelmenu 'Persoonlijke mappen sluiten'
 

Bijlagen

  • ScrSht-01.JPG
    ScrSht-01.JPG
    31 KB · Weergaven: 147
Hoi, Valijn
bedabkt voor je snelle reactie ook deze week kreeg ik al hulp van je maar lukte me niet geheel als ik nu doe wat je aangeeft dan krijg ik in beeld de bewerking is mislukt kan object niet vinden":
En bij een andere pers. map kan ik de regel persoonlijke map sluiten niet eens vinden
Vandaar dat ik dacht misschien is het handiger om outlook er eens opnieuw op te zetten en dan het pst. bestand en per map weer in te plaatsen?
 
Hoi,

Denk niet dat dat hoeft.

Zorg dat Outlook afgesloten is

Zoek het OUTLOOK.PST- bestand dat je gebruikt (mogelijk met zoeken, ook in/op verborgen mappen en bestanden)

Hernoem dit bestand (Bijv. outlook-exit.pst)
Start Outlook en er wordt gemeld dat het bestand niet meer gevonden kan worden.
Er wordt een nieuw bestand aangemaakt en je hebt kans op een foutmelding en dat Outlook afsluit.
Start Outlook opnieuw en je hebt een 'blanco' pstbestand, waarin de andere mappen niet meer voorkomen (!?!?!?!)
Importeer nu het bestand dat je had hernoemd (Bestand > Importeren en exporteren .... etc)
 
Ja oke klopt want deze tip kreeg ik gisteren ook van je dus ik ga dat nog maar eens proberen, maar ben ik dan al die pers. mappen ook kwijt, hoop van wel?!
 
nou gaat niet goed'
heb het bestand gevonden en .exit genoemd
vervolgens outlook weer opgestart
opent gewoon.....
?
 
Hoi,

Dan moeten er meer bestanden met de naam OUTLOOK.PST zijn.
Hernoem er steeds één en start outlook dan opnieuw
Zolang outlook 'normaal' wordt geopend, heb je de verkeerde te pakken.
Zodra outlook start met de door mij genoemde mededeling, heb je de goeie te pakken.
Die gebruik je later om je gegevens te importeren.
 
Hoi
Klopt Valijn ik heb het zojuist gedaan zoals je zei maar denk dat ik nu allerlei .pst en .bak en .exit bestanden door elkaar heb
Hoe kan ik nu die dingen"opruimen" en er zo voor zorgen dat die inmiddels 5 persoonlijke mappen kan verwijderen want dat lukt nog steeds niet
Ik heb inmiddels wel weer 1 map waar alles gewoon goed in staat maar daaronder dus nog 5 pers. mappen
 
Hoi

Onbegrijpelijk, dat je dan geen foutmelding krijgt bij het opstarten van outlook.
Want als je de 'andere' bestanden hebt hernoemd, vindt outlook de gerelateerde bestanden van de andere geopende 'Persoonlijke mappen' niet meer.

Rest inderdaad nog de optie om het programma-onderdeel Outlook te verwijderen, als 'poging' want of dat écht gaat lukken weet ik niet.
Het trage functioneren kan goed samenhangen met de onterecht openstaande mappen, omdat gepoogd wordt dat te vinden.
 
Hoi Valijn,

oke maar ik kan toch wel gewoon het hele officepakket er af gooien en dan weer opneiuw erop?
Kan ik daarna wel weer mijn gegevens erin terugzetten met datzelfde pst bestand? of werkt dat niet zo?
Want ook nu blijft MO gewoon te traag werken, dat was eigenlijk mijn belangrijkste grief/probleem
 
wacht even Valijn(ik word langzaam gek)
zag net met de zoekfunctie een bericht van anton 44 die ook te veel pers. mappen had
heeft het office er nieuw opgezet maar gaf hetzelfde probleem heeft het opgelost door een nieuwe gebruikersaccount aan te maken en dat lukte schijnbaar.....?
heb jij enig idee hoe dat dan moet?
kan ik in zijn topic verder niets over vnden
Wilfred
 
Hoi,

Die vraag is simpel: zeer waarschijnlijk wordt een nieuwe account in Windows (XP) bedoeld, waarna er onder die account een 'blanco' versie van Outlook aanwezig is als je het opstart.
Vervolgens moeten al je bestanden dus worden overgezet naar deze account.
 
Oke lijkt jou dat een goede optie en kan ik dus alle mail etc. weer in die frisse outlook krijgen?
als dat zo is dan ga ik dat maar ff doen ik zal je laten weten of het lukt als je daar prijs op stelt
Bedankt iig voor je hulp..top
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan