outlook probleem (mail weg)

Status
Niet open voor verdere reacties.

basmarchand

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
24 apr 2007
Hallo,

Ik heb een probleempje met outlook.
Op de een of andere manier is mijn mail he-le-maal verdwenen (+instellingen)
Volgens mij heeft het iets te maken met de bezorgingslocatie van de email.. (?)
Als ik daar naar toe ga, dan staat de bezorging van de email op de onderste van de drie, terwijl ik denk dat hij op 'archive' moet staan. Klopt dit?

Hij heeft vanmorgen ook aangegeven (toen ik mijn pc opstartte en outlook opende):
'ongeldig pad etc. etc.'

Of is het misschien een ander probleem? Wie helpt me..

Welke outlook heb je?
Ik gebruik 2010 en bij mij staan de outlook bestanden in "Mijn Documenten"
Misschien bij jou ook en heb je ze per ongeluk weggegooid?

Zoek eens uitgebreid naar .pst bestanden op je PC, misschien vind je ze dan weer

Laatst bewerkt:
Nee je mail wordt niet standaard bezorgd in jou archive maar in jou 'postvak in'
Het Archive is een backup van jou bezorgde mail, die inderdaad ook als een pst bestand bewaard wordt hopelijk ergens op de c schijf van jou pc.
Zoek even met jou zoek machine naar *.pst heb je wat gevonden dan hoor ik het wel.
Je krijgt dan verdere hulp om dit bestand weer te koppelen zodat de mail weer zichtbaar wordt in outlook. Geef ook even aan welke outlook jij gebruikt.

Bijvoorbeeld
- Outlook Express ( geldt bovenstaande verhaal niet en moeten we andere maatregelen treffen)
- Microsoft Office Outlook 2002 t/m 2010

Steegbeer geeft het juiste antwoord :thumb:

heb je XP, dan is de PST locatie 9 van de 10 keer: C:\Documents and Settings\user_id\Local Settings\Application Data\Microsoft\Outlook

heb je Vista of Win7: C:\Users\user_id\AppData\Local\Microsoft\Outlook\Outlook.pst

Laatst bewerkt:
Nee je mail wordt niet standaard bezorgd in jou archive maar in jou 'postvak in'
Het Archive is een backup van jou bezorgde mail, die inderdaad ook als een pst bestand bewaard wordt hopelijk ergens op de c schijf van jou pc.
Zoek even met jou zoek machine naar *.pst heb je wat gevonden dan hoor ik het wel.
Je krijgt dan verdere hulp om dit bestand weer te koppelen zodat de mail weer zichtbaar wordt in outlook. Geef ook even aan welke outlook jij gebruikt.

Bijvoorbeeld
- Outlook Express ( geldt bovenstaande verhaal niet en moeten we andere maatregelen treffen)
- Microsoft Office Outlook 2002 t/m 2010

Hallo Steegbeer, bedankt voor je hulp alvast.

-PC werkt op Vista
-Het is outlook 2003 volgens mij, maar waar kan ik precies vinden..?

Sorry dat ik zo slecht ben met pc's

Oeps we zijn vergeten te vertellen dat de PST file een verborgen bestand is.

Even de verborgen bestanden laten weergeven. Hoe:

Windows Vista - Verborgen bestanden en mappen weergeven

Standaard worden bepaalde bestanden en mappen verborgen uit veiligheid. Nu kan het wel eens voorkomen dat je echter toch deze bestanden of mappen zichtbaar moet maken, dit gaat als volgt. Ga naar start en klik op het Configuratiescherm. Ga dan naar "Vormgeving aan persoonlijke voorkeur aanpassen" en klik op Mapopties.

Klik in het nieuwe venster op Weergave en zoek in het lijstje de optie op "Verborgen bestanden en mappen". Klik op "Verborgen bestanden en mappen weergeven" en druk op OK. Alle verborgen bestanden en mappen zijn nu zichtbaar.

tip2_1.gif

O ja natuurlijk dat zijn we zeker vergeten, Maar ja je kan met een zoekmachine dan ook altijd ook zoeken op verborgen bestanden.

lees even de berichten door van Error53, leuke naam trouwens.
(error53 - The most common symptom of a problem, betekend dat toch)

Het gaat er even om dat je het pst bestand vind, anders kunnen we niet zoveel voor je betekenen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan