Outlook probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

levenloos13

Gebruiker
Lid geworden
11 mrt 2008
Hallo helpmij

Ik heb een hopeloze vraag..

Ik wil me outlook backuppen om het naar een andere computer over te zetten. (Al me mailtjes enz)

Nu heb ik het programma outlookbackup dat duurde 15min met backuppen en het bestand gaf ook 300 mb aan!

Toen laade ik hem in in de andere computer en niks was overgezet!
Het zijn allebei de zelfde outlooks...

Ik heb hier ook nog gezocht:
C:\Documents and Settings\coby\Application Data\Microsoft

Normaal moet er dan in de map Microsoft.. Outlook staan en dat staat er niet

Wie weet een oplossing?

Ja hoor, geen probleem!

Begin maar eens in je verkenner met de optie "verborgen mappen en bestanden" weergeven uit te vinken en datzelfde te doen voor Extensies van bekende bestandstypen weergeven / verbergen. (Kan zijn dat de letterlijke tekst iets anders is, ik had even geen zin om die opties te benaderen)

Daarna zul je in de map Outlook op de genoemde locatie een .pst bestand aantreffen. Kopieer dat naar een andere schijf(partitie) of een DVD en zet het in je nieuwe Outlook op diezelfde plaats terug. (overschrijf dus hety nieuwe .pst bestand in de nieuwe Outlook en je hebt alles weer zoals het was.)

Laatst bewerkt:
Dat is juist het probleem ik heb dat al aangevinkt!

En ik zie nog niks!

Ben zo vrij geweest om voor jou speciaal even naar een XP machine te gaan. Je zit ook verkeerd!
Je moet naar de map Local en dáár vind je wat je zoekt.

Ik heb alleen dit:

C:\Documents and Settings\Default User\Local Settings

EN niet echt alleen local

En als ik hier heenga:

C:\Documents and Settings\coby\Local Settings\Application Data\Microsoft

Dan zie ik outlook nog niet!

Dan zijn er m.i. twee mogelijkheden:

- óf je hebt de optie "verborgen mappen en bestanden weergeven" toch anders ingesteld staan dan dat je denkt (dus fout)
- óf je hebt het bestand - al dan niet zelf - gewist.

Andere mogelijkheden zijn er m.i. niet.

Laatst bewerkt:
Ik heb de opties verborgen mappen gewoon goed ingesteld en ik heb niks gewist/ gewijzigd!

Dan rest nog een laatste optie. Zorg dat je op C: in de verkenner de verborgen mappen en bestanden weergeven hebt aan/uitgevinkt én je dit van toepassing laat zijn op alle onderliggende mappen.

Ga naar de zoekfunctie in Windows en laat zoeken naar .pst bestanden.

Als Windows niets vindt, dan zíjn ze gewist, al dan niet door jouzelf of iemand anders.

Dat zoeken had ik dus ook al geprobeert en leverde niks op!

Hoe kan het dat ik dan nog gewoon mailtjes heb in me outlook?

Dat kan ook niet en daarom kan ik er ook niets zinvols meer over schrijven. Het kán niet wat je aantreft / meemaakt.....................

Nee, ik geloof je onvoorwaardelijk, alleen........ met mijn kennis van Outlook en in het verlengde daarvan de kennis omtrent de locatie van de .pst bestanden, kán het niet. Misschien zie ik iets over het hoofd, maar ik kan niet verzinnen wát.

Probeer niet alleen Verborgen mappen en bestanden weergeven aan te zetten, maar ook de optie Systeembestanden en mappen verbergen UIT te vinken (als dat nog niet gebeurd was)?

Probeer eens met Start -> Uitvoeren -> "%userprofile%\Local Settings\Application Data\Microsoft\Outlook" naartoe te gaan (dubbele aanhalingstekens horen erbij)?

Kijk of je daar een .PST bestand vindt (zoals outlook.pst, wellicht is de .pst extensie verborgen)

Vind je het dan nog niet, probeer dan (=handmatig zoeken) te kijken waar allemaal .pst bestanden staan op de C: schijf:
Start -> Uitvoeren -> cmd /k dir /s /a C:\*.pst

Succes,

Tijs.

En laat even weten of het lukt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan