outlook.pst verwijderd...

Status
Niet open voor verdere reacties.

geke42

Gebruiker
Lid geworden
14 jun 2010
Ik heb iets stoms gedaan... Ik heb per ongeluk outlook.pst verwijderd. Daarna kon ik mijn microsoft outlook niet meer openen. Ik heb het outlook.pst bestand toen geprobeerd terug te zetten vanuit de prullenbak. Dat lukte niet omdat er automatisch al een nieuw outlook.pst bestand aangemaakt was.
Nu kan ik wel outlook opnieuw opstarten, maar al mijn oude mailtjes en adressen zijn weg.
Weet iemand hoe ik mijn oude outlook nu weer terug kan krijgen???
Ik hoop dat iemand me kan helpen, alvast bedankt, groetjes Geke

de nieuwe .pst een andere naam geven, de oude terugzetten en de nieuwe weggooien.

bedankt voor jullie snelle reakties.

Snijworst: Ik heb al geprobeerd om de oude een andere naam te geven, maar nu kan ik de nieuwe (verkeerde dus) niet meer verwijderen. Raar, want hiervoor kon ik hem dus wel verwijderen....

Bertus: ik heb niet zoveel verstand van computers, en http://www.recoverytoolbox.com/outlook.html had ik zelf ook al gevonden op google, maar ik snap gewoon niet wat ik nou precies moet doen. misschien kan jij me even helpen?
In het eerste scherm wat je krijgt als je het gedownloade programma opstart, kan je "source file name" invullen. Moet ik daar nou de naam invullen van de pst die ik kwijt ben? En dan de naam die ik hem gegeven heb, nadat ik hem geprobeerd heb te veranderen? Ik heb hem pst2 genoemd, want hij geeft aan dat pst al bestaat, dus die naam kan ik hem niet meer geven.
Sorry voor de ingewikkelde vragen hoor, maar ik hoop dat je me kunt helpen.

alvast hartelijk bedankt, groetjes Geke

Ik denk dat ik al iets verder ben:

Inmiddels heb ik het verkeerde bestand verwijderd en het goede bestand weer met goede naam op de goede plaats staan. maar nu krijg ik de melding: Errors have been detected in the file D:\Program Files\Microsoft Office\Outlook\outlook.pst. Quit all mail-enabled applications, and then use the Inbox Repair Tool.
Dat was dus ook de melding die ik kreeg waardoor ik dat outlook.pst bestand per ongeluk verwijderd had....
Maar ik begrijp dat ik nu the inbox repair tool moet gebruiken, maar waar vind ik die?????

Weten jullie dat misschien???

groetjes Geke

Nou, helemaal geweldig, het is gelukt hoor!! Ik heb al mijn oude mailtjes weer terug. Alleen ben ik mijn adressenboek nog kwijt. Is dat ook nog terug te halen????
Hartelijk bedankt voor de hulp hoor!
groeten Geke

bedankt voor je snelle reaktie. Maar mijn outlook ziet er heel anders uit. Die mappen die links onder moeten staan, staan er niet, dus ik zal een andere versie hebben. Weet je nog iets anders hoe ik het kan terugvinden?
groetjes Geke

Dit probleem doet zich voor als het adresboek van Microsoft Outlook is beschadigd.

Oplossing
Als u dit probleem wilt verhelpen, verwijdert u het Outlook-adresboek en installeert u het opnieuw. Ga hiertoe als volgt te werk:
Start Outlook.
Open het menu Extra en klik op E-mailaccounts.
Klik op Bestaande adreslijsten of adresboeken weergeven of wijzigen en klik op Volgende.
Klik op Outlook-adresboek en klik op Verwijderen.
Klik op Ja wanneer u wordt gevraagd het verwijderen te bevestigen.
Klik op Toevoegen.
Klik op Extra adresboeken en klik op Volgende.
Klik op Outlook-adresboek en klik op Volgende.
Klik op OK wanneer u wordt gevraagd Outlook opnieuw te starten.
Klik op Voltooien.
Open het menu Bestand en klik op Afsluiten om Outlook af te sluiten.
Start Outlook opnieuw.
Klik in de mappenlijst met de rechtermuisknop op de map die u bij het adresboek wilt gebruiken (bijvoorbeeld Contactpersonen) en klik op Eigenschappen.
Open het tabblad Outlook-adresboek.
Schakel het selectievakje Deze map weergeven als een e-mailadresboek in als dat nog niet is gebeurd en klik op OK.

Kan het misschien zijn dat ik een andere versie heb? Ik zie helemaal nergens "extra" staan.....
groeten Geke

recover PST file

Hoi Geke,

Dont zorgen te maken, kan het per ongeluk verwijderde bestanden worden hersteld met behulp van Outlook PST recovery software. Als ik hetzelfde probleem geconfronteerd, heb ik gebruik gemaakt van deze software en ik was in staat om verloren PST-bestand te herstellen.

Welkom beckan0123,
Zoals je ziet reageer je in een topic uit 2010 en dat is langer dan de tijd die is toegestaan, het is namelijk niet de bedoeling topics omhoog te halen ouder 3 maanden. Om die reden gaat er dan ook een slotje op.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan