Outlook redden na crach

• Onderwerp starter Onderwerp starter vrir
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

vrir

Gebruiker
Lid geworden
9 okt 2001
Ik heb een PC die hardwarematig is gecrahed. Voordat ik 'm terug stuurde heb ik de harddisk gekopieerd naar een externe schijf.
Ik wil op een laptop nu Outlook proberen terug te zetten Kan dit?
Omdat de PC niet meer opstartte is het ook niet gelukt op de gebruikelijke manier alles naar een .pst te schrijven. De PC en de laptop lopen beide onder Windows Vista en ik maak gebruik van Microsoft Office 2007.

Uit je vraag maak ik op dat je niet goed weet hoe Outlook 'werkt'.

Even uitleg:
Outlook is een programma-onderdeel van het MsOffice-pakket.
Outlook kan ook als zelfstandig programma worden geïnstalleerd en gebruikt.
Voordat je gegevens (mail, contactpersonen, agenda-items etc.) kunt verwerken, moet je dus eerst het programma Outlook hebben geïnstalleerd. Je kunt niet eenvoudigweg de inhoud van de programma-map van Outlook vanaf de oude schijf kopiëren naar de nieuwe maar zal het programma dus opnieuw moeten installeren.

Ná de installatie worden alle 'eigen' gegevens opgeslagen in één bestand. Dat is het zogenaamde PST-bestand, dat standaard de naam OUTLOOK.PST heeft.

Je opmerking: 'Omdat de PC niet meer opstartte is het ook niet gelukt op de gebruikelijke manier alles naar een .pst te schrijven' is dus nogal vreemd .....
Als je inderdaad een backup hebt gemaakt van de hele harde schijf, staat dat PST-bestand op de volgende lokatie:

C:\Users\[gebruikersnaam]\AppData\Local\Microsoft\Outlook\Outlook.pst

Je kunt het plaatsen op dezelfde lokatie op de 'andere' pc, maar - nogmaals - nadat Outlook daarop is geïnstalleerd.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan