Outlook sluit na klik op taakbalk

Status
Niet open voor verdere reacties.

snarf54

Verenigingslid
Lid geworden
2 aug 2004
Betreft laatste office versie van 2016. Updates geïnstalleerd.

Heb meestal 2 vensters open staan, Postvak In en Verzonden berichten.

Als ik tussendoor naar een ander programma gegaan bent en klik vervolgens op Outlook icoon op de taakbalk dan wordt het venster gesloten.
Dat is best irritant.

Mail account is Imap / Google Apps for Work.
OS = W10 Pro.

Imap weg gedaan en opnieuw laten vol lopen maar heeft geen effect op onbedoeld sluiten.

Wie weet raad ?

PS : in nieuwe versie je imap ost bestand weg doen is niet handig. Daar zit nu ook Agenda en contactpersonen in. Balen.... Met Recuva niet meer op te halen (= SSD)

Als je niet op het icoon klikt, maar er boven gaat 'hangen' met de muis, dan verschijnt toch (zie afb. hieronder).
Als je dan op 1 van de twee geopende vensters klikt, dan opent Outlook?

postvak.jpg

Dat is idd zo maar zodra ik erop klik sluit het venster en dat is helemaal niet de bedoeling.

Je bedoelt wanneer je er boven bent gaan 'hangen' zoals in het plaatje is te zien en vervolgens klik je op één van de vensters, dat 'ie dan sluit?
Wat IK ermee bedoel is dat ik dus NIET op het Outlookicoontje op de taakbalk klik, maar boven het icoontje ga 'hangen' tot de beide venstertjes verschijnen (0,1 sec) om vervolgens de muis naar het ene of het andere venster te verplaatsen en pas DAN te klikken.

Laatst bewerkt:
Je moet inderdaad niet op het taakbalk icoontje klikken maar op het kleine venster erboven.

Tuurlijk dat kan ook maar is bewerkelijker. Als ik op icoon Excel, of Adobe R of welk ander programma op het icoon klik sluit deze niet. Alleen maar bij Outlook.
Gebruik deze al sinds 1 1/2 jaar en plots doet dit probleem zich voor.

Ik vermoed dat het weinig met (Office) Outlook van doen zal hebben. Gebeurt dit ook met andere programma's? Zo ja, dan zou je eens kunnen checken of Windows nog helemaal oké is.

Open als administrator een opdrachtprompt en typ het commando:

sfc /scannow

en Enter.
Dit duurt ongeveer 10 tot 25 minuten. Ik ben benieuwd wat je aan het eind van het proces te lezen krijgt.

Laatst bewerkt:
En bij Outlook alleen wanneer je die 2 vensters open hebt of ook wanneer je er maar eentje op hebt?

Dat was niet m'n vraag.

Volgens mij hebben we hier met een speciaal gebruik van Outlook te maken, namelijk dat Outlook 2x wordt opgestart door de gebruiker.
Als dat klopt én mijn geheugen laat me niet in de steek, dan is er een significant verschil tussen 2 bestanden open hebben in (bijv.) Excel (waarbij Excel.exe maar 1x gestart te vinden is in Taakbeheer) en de situatie dat Outlook 2x is opgestart (en dus Outlook.exe 2x voorkomt in Taakbeheer etc.)

Hopelijk levert dit een bijdrage in de hele discussie hier.

Tijs.

Zoals ik idd. bedoelde in eerder gepost plaatje (dat hield idd. in Outlook 2x gestart) en zoals in onderstaand plaatje is te zien:

2x.jpg

Laatst bewerkt:
Vrolijk Kerstfeest allen !

Het is mi iets anders. Programma wordt gestart en opent Postvak In. Daarna links mappenstructuur en dan Verzonden berichten kiezen open in nieuw tabblad. Zo doe ik dit iedere dag zodat ik in en uit beiden open heb staan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan