Outlook sluit niet af, minimaliseert alleen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Goliath

Gebruiker
Lid geworden
15 feb 2002
Wanneer ik Outlook XP 2003 wil afsluiten, minimaliseert het programma zich alleen tot naast de uuraanwijzing in mijn taakbalk. Het programma sluit blijkbaar niet meer af; wanneer ik op dit pictogram klik krijg ik ook altijd de mededeling "Outlook reageert niet. Als u een Exchange Server-e-mailaccount gebruikt, kunt u serververzoeken in de wachtrij annuleren door te klikken op het Outlook-pictogram in het gebied met meldingen. Klik vervolgens in het snelmenu op Serververzoek annuleren.". Ik werk helemaal niet met een Exchange Server... Hoe los ik dat vervelende probleem op? Blijkbaar is het gekomen sinds ik geüpgrade ben van Outlook XP naar Outlook XP 2003.

En als je even wacht verdwijnt dan de pictogram niet?

Ik krijg dezelfe melding als ik afsluit en ik klik op het icoon in de taakbalk

Neen, zelfs niet wanneer ik héél lang wacht. Wat ik wel merk is dat ik Outlook opnieuw kan starten wanneer ik de snelkoppeling op het bureaublad gebruik. Dan is -vreemd genoeg- de optie 'Reservekopie' steevast verdwenen. D.i. dat programmatje dat Microsoft ter beschikking stelt voor het maken/terugzetten van je persoonlijke mappen in Outlook.

Ik ken het probleem. Ik gebruik ook Office 2003 en negen van de tien keer sluit Outlook gewoon netjes af. Maar af en toe dus niet. En dan krijg ik precies dezelfde melding.
Ik ben ook van Office XP naar Office 2003 gegaan.

Kijk eens even of je dat via je toepassingsherstel kunt corrigeren. Zo niet, is er een moment waarop dit begon? Na het installeren van een bepaald programma?
Ik had namelijk problemen toen ik met Office 2003 op de computer, Winfax Pro installeerde. Na het deïnstalleren van dat programma, is het probleem ook verdwenen. Misschien kun je ook met systeemherstel het probleem oplossen.

Blacksheep

Met toepassingsherstel lukt het inderdaad om Outlook wel netjes af te sluiten. Ben benieuwd of het probleem hierna nog terug komt.

In Office XP
Dan moet je volledig geinstalleerd hebben.

Bij mij blijft het probleem overigens terugkomen. Met toepassingsherstel kan ik Outlook dus wel netjes afsluiten, maar het lost het probleem niet op.

Iemand nog andere suggesties?

Je zegt dat je een upgrade hebt naar Office 2003. Het je XP gedeïnstalleerd alvorens je Office 2003 installeerde? Het zou wel eens zo kunnen zijn dat daar het probleem ligt. Deïnstalleer Office 2003 en ook XP Verwijder via de verkenner ook de map office, zodat er een nieuwe map aangemaakt moet worden en installeer 2003 opnieuw. Kijk dan eens wat er gebeurt.

Dat had ik al eerder geprobeerd. Daar had ik nl ook al aan gedacht. Maar dit heeft niet geholpen. Waar ik nu nog aan zit te denken, is dat het misschien verband houdt met Active Sync. Dit gebruik om mijn pda mee te synchroniseren.

Misschien toevallig, maar ik gebruik ook Active Sync om mijn PDA mee te synchroniseren...

Toen ik gisteren eerst mijn pda ging synchroniseren en daarna pas Outlook opende, wilde Outlook weer niet afsluiten. Toen ik het andersom deed, dus eerst Outlook openen, leek het wel goed te gaan.

Even in de gaten houden of 't dit is.

Geplaatst door Piedra
Toen ik gisteren eerst mijn pda ging synchroniseren en daarna pas Outlook opende, wilde Outlook weer niet afsluiten. Toen ik het andersom deed, dus eerst Outlook openen, leek het wel goed te gaan.

Even in de gaten houden of 't dit is.

Laat het in ieder geval even weten! Ik ben hier ook nieuwsgierig naar.

'k Heb ook eens geprobeerd om eerst Outlook op te starten en daarna pas te synchroniseren, maar dat geeft blijkbaar geen verschil. Outlook blokkeert nog steeds.
Wat ik wel vaststel is dat wanneer ik Toepassingsherstel laat draaien (en Outlook zo toch kan afsluiten), Outlook daarna zonder problemen de volgende keer opstart en afsluit. Alleen die eerste keer lukt het nooit. Toch vrij vervelend...

Dat gaat bij mij toch anders. Als ik eerst mijn pda in de cradle stop en Active Sync de boel gaat synchroniseren en ik daarna Outlook opstart, gaat 't eigenlijk altijd fout.

Als ik eerst Outlook opstart, dan weer afsluit en daarna pas ga synchroniseren en ik daarna weer Outlook opstart, lijkt het wel goed te gaan.

En als ik Outlook eerst opstart en vervolgens (terwijl Outlook nog open staat) ga synchroniseren, wil Outlook ook niet afsluiten.

Er lijkt dus wel een verband te zijn tussen Active Sync en Outlook, maar ik heb nog geen idee wat nu de oorzaak is.

Maar er is in Outlook toch ook een mogelijkheid om te synchroniseren? Waarom heb je daar dan een speciaal programma voor nodig?

Ik bedoel het synchroniseren van mijn pda met Outlook. Daar heb je Active Sync voor nodig.

Wanneer ik Outlook XP 2003 wil afsluiten, minimaliseert het programma zich alleen tot naast de uuraanwijzing in mijn taakbalk. Het programma sluit blijkbaar niet meer af; wanneer ik op dit pictogram klik krijg ik ook altijd de mededeling "Outlook reageert niet. Als u een Exchange Server-e-mailaccount gebruikt, kunt u serververzoeken in de wachtrij annuleren door te klikken op het Outlook-pictogram in het gebied met meldingen. Klik vervolgens in het snelmenu op Serververzoek annuleren.". Ik werk helemaal niet met een Exchange Server... Hoe los ik dat vervelende probleem op? Blijkbaar is het gekomen sinds ik geüpgrade ben van Outlook XP naar Outlook XP 2003.

Ik heb hetzelfde probleem. dus als ik outlook afsluit en ik wil opnieuw satren gaat dit niet.Ik moet dan eerste met alt ctr del alle processen van outlook afsluiten en dan lukt het weer wel enorm vervelend. wie kan mij helpen ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan