Outlook start automatisch

Status
Niet open voor verdere reacties.

Antoine27

Gebruiker
Lid geworden
17 nov 2005
Op onvoorstelbare ogenblikken opent Outlook plots.
Om dit te voorkomen laat ik Threatfire Outlook.exe bewaken. Zo ben ik te weten gekomen dat Outlook vanuit svchost wordt geopend. Als ik dit dan blokkeer, begint mijn pc af te tellen (1 min) naar shutdown (zoiets zoals je zou krijgen als je "shutdown -s -t 60" zou ingeven in cmd. Met "shutdown -a" breek ik het afsluiten dan af, en kan ik gewoon verderwerken.

Heeft iemand een idee waarom svchost mijn Outlook steeds probeert te openen?

Helaas werk ik met Vista en kan ik je niet vertellen waar de map 'opstarten' zich precies bevindt, maar als je onder de Startknop naar de map opstarten gaat en je klikt er rechts op, dan wordt zichtbaar wat er allemaal in deze map staat en waar die map zich bevindt. Staat Outlook soms ook in die map?

Lees nog even bovenstaand topic, want je antwoord is niet het antwoord op zijn vraag.

Zoek eens op hijackthis en forum (evt met Google), dan kom je terecht bij mensen die weten waar ze het over hebben en je kunnen helpen om van je probleem af te komen.

(Ik weet niet of helpmij ook zo'n groep mensen heeft, vandaar mijn advies voor een ander forum :o)

Kijken in de map opstarten kan echt niet zoveel kwaad hoor, dáár krijg je geen virussen van en als het euvel een virus betreft dan is de besmetting reeds aanwezig........................

Daar komt nog bij dat ik dingen meestal eerst zeker wil weten alvorens ik een advies geef en / of verwijs dus áls Outlook niet in de map opstarten staat dan weet ik zéker dat het foute boel is en pas dan ga ik verwijzen naar een forum als bijv. Nucia. Ja, ik weet wel dat de Helpmij zo'n groep mensen theoretisch niet (meer) heeft.

Laatst bewerkt:
In die map was ik ook al gaan kijken, alsook bij de registersleutels die mee opstarten.

Al dacht ik niet echt daar iets te vinden, omdat het eender wanneer kan gebeuren.

Toch bedankt voor de suggesties.

Als variant op het msconfig danwel "Opstarten" map verhaal:
Start Autoruns.exe eens, laat die scannen en zodra dat helemaal klaar is: Klik op het 'verrekijkertje' (of gebruik de Ctrl-f toetscombinatie) en zoek daarmee naar: outlook

Kijk of je daarmee wat boven water krijgt. Indien ja, vink die dan uit. Zoek daarna nog een keer, net zolang totdat je alle aanroepen waar outlook in voorkomt uitgevinkt hebt.
PS: Ga NIET andere dingen uitvinken/verwijderen: Concentreer je alleen op je huidige probleem. Als je gaat lopen 'klooien' in Autoruns kan je het succesvol opstarten van Windows ermee om zeep helpen.

Succes,

Tijs.

dan kom je terecht bij mensen die weten waar ze het over hebben en je kunnen helpen om van je probleem af te komen.

Beetje erg jammer zo'n opmerking. Lijkt net of hier op Helpmij.nl we "maar wat doen" en zien wel waar we uitkomen.:rolleyes:

Autoruns vindt ook geen outlook.

Kijk even of er geplande taken zijn. Dat kun je in Autoruns bekijken in het tabblad Scheduled Tasks
Vertel ons wat je daar ziet (áls er wat staat).

Verder kan het zijn dat er spyware actief is op je computer. Kijk hier voor een basis-begin van scannen/verwijderen daarvan.
PS: Gebruik beide programma's, laat ze niet tegelijkertijd draaien, herstart tussen de 2 programma's door je computer.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Nee Crash, zo was het absoluut niet bedoeld. Heb ik er ook bij geschreven. :thumb:

gast0225 gaf wel degelijk antwoord op de vraag, dus in mijn ogen, maar mogelijk ook bij iemand anders komt het vreemd over.;)

Bij geplande taken staat enkel GoogleUpdate.
Met MBAM heb ik al gescand, dan zal ik nu het andere proberen.

Alvast bedankt

Toch nog een aanvulling op het Autoruns verhaal (die met het 'verrekijkertje'): Het kan zijn dat Autoruns bepaalde ingangen verbergt. Doe het volgende:
Rechtsklik op Autoruns.exe, en kies voor "Als Administrator uitvoeren" (indien je Vista of Windows 7 hebt).
Laat helemaal scannen, zodat (daarna) de menu-ingang Options beschikbaar komt. Klik op Options en vink uit:
Hide Microsoft and Windows entries
Hide Windows entries
Dan opnieuw laten scannen via File -> Refresh
Dan nog eens zoeken naar outlook

Misschien wordt er dan wél wat gevonden.

Tijs.

Alvorens je mogelijk naar een anti virus forum gaat zou het wellicht een optie zijn om systeemherstel uit te voeren naar een datum van voor de ellende begon?

Dan blijft wat mij betreft alleen nog een virus/spyware/trojan over als mogelijke bron.

Overigens is een interessante vraag welke svchost.exe wordt aangegeven in Threatfire: Die in de \Windows\system32 map of op een andere lokatie? En weet je wel zeker dat het svchost.exe is en niet een andere variant van die naam, zoals svchost.com of vschost.exe etc.?

Succes met het scannen,

Tijs.

dit is absoluut NIET een autorun !!! :rolleyes::rolleyes:

@Jedi: Ik heb van jou nog maar matige antwoorden vernomen hier in de discussiedraad. Bovendien (en dat zul je wel niet gecheckt hebben, want zo 'makkelijk' ben je wel) staan
a. Alle services in Autoruns aangegeven, óók de services die niet automatisch starten. Die kunnen dus gestart worden vanuit een andere service of vanuit malware etc.
b. Geplande taken hoeven ook niet automatisch met Windows danwel inloggen gestart te worden. Die kunnen (bijv.) op een tijdschema staan ingesteld. En je raad het al: Ook de geplande taken staan allemaal in Autoruns.

[off-topic]Mag ik je feliciteren? Als het hier Spitsnieuws.nl was geweest of geenstijl.nl had ik je nu voorgedragen voor een zwitsal/newbie.
attachment.php

[/off-topic]

Tijs.

Bijlagen

• newbie-zwitsal.JPG
    newbie-zwitsal.JPG
    3,2 KB · Weergaven: 469
SAS heeft enkel 420 tracking cookies gevonden. Ze zijn verwijderd, maar daar zat het probleem niet denk ik (voor zover ik weet kan een tracking cookie mijn outlook niet openen ;) )

De svchost die wordt aangegeven is idd die in mijn windows\system32 map, maar welke van de 7 lopende svchost het dan juist is weet ik niet.

Draai (als Administrator) Process Explorer
Als je daar svchost.exe tegenkomt, en die is actief (krijgt dan een ander kleurtje), dan kun je erop rechtsklikken en Properties kiezen. Je kunt dan in het tabblad Services (o.i.d.) zien welke services met die instantie van svchost.exe kunnen worden gestart.

Hopelijk geeft dat dan inzicht welke service voor het starten van Outlook verantwoordelijk is (áls het inderdaad een service is die dat doet).

Succes,

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan