Outlook start niet. Fouten in Outlook.pst

Status
Niet open voor verdere reacties.

suriman

Gebruiker
Lid geworden
29 dec 2006
Beste mensen,

Wie kan mij helpen?

Sinds een week start mijn Outlookprogramma niet. Dat gebeurde nadat ik een aantal backups had verwijderd omdat het systeem daarom vroeg.
Anyway: als ik Outlook opstart, krijg ik de mededeling:
'Kan Microsoft Office Outlook niet starten. Kan het Outlook-venster niet openen. Kan de set mappen niet openen. Er zijn fouten opgetreden in het bestand C:\...........\outlook.pst
Sluit Outlook en alle toepassingen af die gebruikmaken van e-mail en gebruik het hulpprogramma voor het Postvak IN (Scanpst.exe) om fouten in het bestand vast te stellen en te repareren. Meer informatie over het hulpprogramma voor Postvak IN vindt u in de Help'.

Inmiddels heb ik Scanpst.exe een paar keer gedraaid en de fouten in het bestand zijn hersteld. Dat is de mededeling die ik krijg na het draaien van Scanpst.exe.

De vraag is nu: hoe krijg ik Outlook opgestart? Als ik het probeer lukt dat niet en krijg ik nog steeds de foutmelding zoals hiervoor beschreven.

Mijn gevoel zegt me dat de oplossing nabij is maar wat moet ik nu doen? Heeft iemand de gouden tip?

Thanks!

Ga naar start, alle programma's, klik op Microsoft Office en als het goed is zie je onder Microsoft Office een hulpprogramma staan. Draai dat eens.

Volgens mij bedoel je het hulpprogramma 'Scanpst.exe'. Dat heb ik al een paar keer gedraaid.
Als ik Outlook echter wil opstarten, lukt dat niet en krijg ik nog steeds de foutmelding. Zie boven.

Nee, onder de Windows startknop, alle programma's, Microsoft Office. Wat zie je daar staan?

Sorry, maar ik begrijp niet wat je precies bedoelt.
Kun je het pad misschien nauwkeuriger aangeven?
Als ik letterlijk af zou gaan op wat je zegt dan zie ik in ieder geval geen 'alle programma's' staan na het klikken op 'start'.

Werk jij vandaag voor het eerst met Windows? Vast niet. Geen 'pad', gewoon onder de Startknop van Windows.

scr dmp.jpg

Laatst bewerkt:
Stom stom...je hebt een punt.:-)

Van de 5 gevonden hulpprogramma's leek het diagnostische mij het meest geschikt.
Dat geeft helaas ook geen oplossing. :-((

Ok, dan ga je naar configuratiescherm, programma's en onderdelen en dan klik je rechts op Office. Dan komen er 2 opies : verwijderen en wijzigen. Kies wijzigen. Kies daarna voor online en dan herstellen.

Bijlagen

• scrdump.jpg
    scrdump.jpg
    93,9 KB · Weergaven: 129
Na de keuze voor 'wijzigen', heb ik nu een schermpje dat vraagt: 1.Functies toevoegen of verwijderen of 2. Herstellen
De mogelijkheid om Online te kiezen staat hier niet.
Weet jij hoe het verder moet?

Na een korte start krijg ik nu de mededeling dat 'Configuratie van Microsoft Office Basic 2007 is niet voltooid'.
Ik kan nu alleen maar sluiten.
Dit lijkt ook niet de echte oplossing op te leveren.

Tenzij iemand anders dé truuk weet, denk ik dat je Office via programma's moet gaan verwijderen en daarna op nieuw installeren.

a. Hoe groot is Outlook.pst? Ook al is de bovengrens behoorlijk hoog, het kan zijn dat je over de toegestane bestandsgrootte bent gegaan (20 GB uit mijn hoofd).
b. Scanpst.exe moet je niet 1x draaien maar net zo vaak totdat er geen corruptie meer wordt gemeld in het .pst bestand
Dus als Scanpst.exe wat te repareren had, dan moet je 'm (na de reparaties) nog een keer draaien om het programma te laten analyseren of het bestandsprobleem in het .pst bestand weg is of niet.
Zijn er nog steeds integriteitsproblemen, dan moet er weer worden gerepareerd...
Net zo vaak herhalen totdat er geen problemen meer gemeld worden. Je mag wel op een gegeven moment ermee ophouden, laten we zeggen na max. een keer of 7 reparaties uitgevoerd.

Tijs.

Laatst bewerkt:
@gast0225: dank voor je hulp. Ik zoek verder.

@dnties: Outlook.pst is ongeveer 11 GB groot.
Ik zal Scanpst.exe nogmaals draaien.

Hoera! Het werkt. Ik moest simpelweg Scanpst.exe nog een keer draaien en daarna kiezen voor 'Herstel'.
Hartelijk dank: @dnties en @gast0225

:)

Graag nu nog even je vraag de status opgelost geven, zodat bekend is dat je probleem is opgelost.

Tijs.

En dát is waar het uiteindelijk allemaal om draait : dat 't werkt zoals het moet werken :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan