outlook start niet op

• Onderwerp starter Onderwerp starter bien
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

bien

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
6 mei 2003
sinds 8 april wil microsoft outlook niet meer opstarten, Tevens is mijn eventlog op die datum beschadigd
ik heb vervolgens de computer gescand op virussen, PC opgeruimd (temp, prullebak, defrag, etc) maar zonder resultaat
Vervolgens heb ik het complete office 2000 opnieuw geïnstalleerd maar ook zonder resultaat
oulook express doet het wel , maar attachements komen niet goed mee

rara wie kan mij helpen?

Als je naar Microsoft surft en daar even zoekt op "Outlook won't start" krijg je vele "hits". (Ook niet terzake dienende).

Met betrekking tot de herinstallatie van Office en het nog steeds niet willen starten van Outlook kan ik wel wat meer vertellen:

Office laat zich niet volledig verwijderen (tot en met de registersleutels toe). Zelfs Microsoft erkent dit. Er is een speciale "tool" waarmee je Office echt volledig kunt verwijderen om daarna een verse herinstallatie te doen.

Die tool zal je ook even moeten zoeken (bij MS). Als je daarna Office herinstalleert, verwacht ik dat je probleem is opgelost.

Is dat gebeurd nadat je een SR hebt gedraaid? En hoe zit het met de rest van de Office-applicaties?

Groetjes,
Bennie

outlook reageert niet

Bennie, wat is een SR (systeem herstel? -> die heb ik niet gedraaid)
De rest van office werkt OK
de PC reageert niet op OUTLOOK.EXE

SR is een Service Release (zeg maar een update). Probeer het volgende: kopieer in start\uitvoeren de volgende regel:

"c:\Program Files\Microsoft Office\Office\Outlook.exe" /safe

Geef enter, of klik op ok.

En nu?

Groetjes,
Bennie

outlook reageert niet

ha, nu doet ie het wel
reden? Hoe nu verder? (want gewoon outlook.exe reageert ie nog steeds niet op)

Zorg ervoor dat Outlook gesloten is. Zoek het bestand outcmd.dat op en hernoem het naar outcmd.dat.oud. Start Outlook opnieuw op.

Groetjes,
Bennie

outlook probleem opgelost

helemaal geweldig! Probleem opgelost!
De eventlog gaf destijds heel veel foutmeldingen op 10 april, dit dat bestand is ook gedateerd op 10 april.

Ik ben natuurlijk wel vreselijk benieuwd naar de oorzaak (hoe komt het dat het fout ging, hoe komt het dat het via deze actie opgelost is)?

in ieder geval THANKS A LOT!

Als Outlook wél in de safe mode opstart, maar niet normaal, kunnen er drie redenen zijn:

1) Het *.PST is corrupt. Is op te lossen door de Inbox Repair Tool te draaien (scanpst.exe)

2) De bestanden outcmd.dat or extend.dat zijn corrupt (hernoemen is dan een remedie)

3) Een Addin (zie Extra\opties, etc.) werkt niet goed. Disablen is dan de oplossing.

In Outcmd.dat worden de instellingen van aangepaste taakbalken opgeslagen. Kennelijk ging dat niet goed.

Groetjes,
Bennie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan