Outlook start zeer langzaam op

Status
Niet open voor verdere reacties.

egkok

Verenigingslid
Lid geworden
25 mrt 2001
Besturingssysteem
Win 11
Outlook ging toch al niet in een flits open maar nu start hij zeer langzaam op. Is dan aan het verwerken. Vroeger had ik dat met outlook expres en kon dat worden verhinderd maar weet niet meer hoe.

Afhankelijk van je systeem (processor/geheugen) zou het kunnen zijn dat de outlook.pst een zodanig omvang heeft bereikt dat dit vele duizenden kb's betreft en dat dát de oorzaak is van de vertraging. Kijk eens wat de omvang is van die outlook.pst

Zo is mijn .pst momenteel 90 Mb (heb ik voor het gemak even 1000 Kb = 1 Mb gedaan, wat niet helemaal zo is, want 1 mb is 1024 Kb, maar goed.......... 't gaat even om de totale grootte van het geheel)

Laatst bewerkt:
Processor Intel i7 geheugen 8 mb niets mis mee. Heb verwijderden gedeleted. Maar overigens in zelfde configuratie recent voorheen geen klachten terwijl omvang is verminderd.

Een trage Outlook kan komen door een "add on" zie hier hoe dat te controleren en eventueel aan te passen: http://answers.microsoft.com/en-us/...fix-this/d6acb420-5e01-46c3-ad10-efb02deaa740

Maar zoals gast0225 al zegt kan het ook veroorzaakt worden door een heel grote Outlook-database (de .PST)
Ik kom regelmatig mensen tegen met een Outlook database van 4 tot 5 GB groot en daar help ook een i7 cpu met tif geheugen niet meer. Daar zit maar 1 ding op: minstens halveren die hap (mailberichten weggooien dus en niet vergeten de mailbox "Verwijderde items" te legen).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan