outlook synchronization

Status
Niet open voor verdere reacties.

josvink66

Gebruiker
Lid geworden
18 okt 2006
ik heb bij mij thuis een compupter staan met outlook 2003. daar staan al mijn afspraken in. is het mogelijk dat tie synchroniseert met een andere computer die op een totaal andere lokaatsie staat. b.v. bij mijn vader op zijn pc waar op outlook 2003 staat?

bij voorbaad dank.

Nee ....

Je kunt hiervoor wél een USB-stick gebruiken die je dan altijd bij je moet hebben natuurlijk.

Maar je outlook gegevens zijn dan wel altijd beschikbaar .... mits Outlook2003 op elke andere lokatie aanwezig is.

Alternatief? Een PDA .... !

.... zie de bijlage.

Zorg er wel voor, dat aan je USB-stick een vaste schijfletter wordt toegekend (configuratiescherm > systeembeheer > schijfbeheer .....) en gebruik altijd dezelfde USB-poort.

Voordat je Outlook opstart zorg je er in het vervolg voor dat je de stick in de usb-poort hebt zitten.

Of dit bij 'pa' ook zo werkt is de vraag:

Niet als je op de pc van pa onder dezelfde gebruikersnaam in Windows zit.
Wél als je een eigen gebruiker voor jezelf op de pc van pa hebt aangemaakt.

Bijlagen

backup maken voor synchronisatie

Synchronisatie via USB-stick kan soms ongewenste effecten vertonen (verlies of overschrijven gegevens bij storingen, bv door magnetisch velden). Maak daarom eerst een back-up van je pst bestanden (moet je eignlijk altijd doen maar voor synchronisatie zeker). Een handig (en gratis!) pakketje is pfback-up.exe van microsoft. zie http://www.microsoft.com/downloads/...3A-B7D0-4B16-B8AF-5A6322F4FD01&displaylang=nl
Ik gebruik daarnaast een synchronisatie programma (easy2sync for outlook, niet gratis; zie http://www.easy2sync.com/en/produkte/e2s4o.php) voor de synchronisatie tussen mijn laptop en desktop. Programma bevalt me goed; Heb ik altijd een recente versie en een extra back-up. Kun je ook gebruiken voor een USB stick.

Hoi,

Weet je wel zeker dat Easy2Sync ook werkt met een usb-stick?
En dan nog een vraag: stel ik ben met mijn notebook 'onderweg' en leg een afspraak vast in de agenda van Outlook; ondertussen wordt er thuis ook e.e.a. gewijzigd of vastgelegd.
Hoe gaat Easy2Sync daarmee om? Want immers: beide pst-bestanden zijn na de laatste synchronisatie gewijzigd.

Zie de bijlage

Bijlagen

• Easy2Sync.JPG
    Easy2Sync.JPG
    14,5 KB · Weergaven: 46
Laatst bewerkt:
Hoi,

Weet je wel zeker dat Easy2Sync ook werkt met een usb-stick?
En dan nog een vraag: stel ik ben met mijn notebook 'onderweg' en leg een afspraak vast in de agenda van Outlook; ondertussen wordt er thuis ook e.e.a. gewijzigd of vastgelegd.
Hoe gaat Easy2Sync daarmee om? Want immers: beide pst-bestanden zijn na de laatste synchronisatie gewijzigd.

Zie de bijlage

Alles wat op je desktop direct weer te geven valt; zie bij specs:

Features - Technical:
Synchronization over any network type. LAN, WLAN, doesn't matter. As long as the Windows network recognizes it, it will also work with Easy2Sync for Outlook
Only the changes are transferred - perfect for huge PST files
Requests may be turned off, so that Easy2Sync for Outlook can work on its own
Timer-based synchronization is supported
Unlimited mails and folders (Only Home and Business Edition)
Synchronize on windows start or shutdown possible
Easy2Sync for Outlook also runs as service
Renamed directories are being recognized
Synchronizes PST files and even Exchange Servers (incl. public folders)

(ik krijg (nog?) geen provisie:rolleyes:, maar heb wel goede ervaringen met ondersteuning door het bedrijf; in het veleden zelfs aanbod gehad om aankoopbedrag terug te storten , toen ik netwerkproblemen had)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan