outlook uk pst files importeren in Outlook nl

Status
Niet open voor verdere reacties.

nkrever

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
15 okt 2007
hi, Wij zijn overgegaan van Outlook uk naar Outlook nl. pst files geexporteerd en vervolgens weer geimporteerd in de nl versie en wat schets onze verbazing. er bestaat een postvak In en an inbox...er bestaat een agenda en een calendar. wat blijkt nu: de agenda items uit de uk versie worden in de nl versie in de folder Calendar gezet (en dus niet in Agenda) met alle gevolgen van dien (sharen van agenda's, syncen met Pda), werkt niet meer.
wie kan ons helpen ?/

dank als vast

Hi,

Ik hoop dat de oplossing nog komt ... maar mij is het in het verleden niet gelukt.

Tip:
Je hebt mogelijk op je pda nog je agenda-gegevens staan......
Verwijder het pst-bestand van je computer (uiteraard met outlook afgesloten)
Als je nu je pda connect, vraagt hij als het goed is om een keuze:
of de gegevens van je pda naar je pc, of omgekeerd.
Uiteraard kies je dan voor de eerste optie :p

Ik denk dat je probleem wel op te lossen is:

Sluit Outlook, en maak eerst kopiën van je huidige (NL) PST bestand, en doe dat ook voor de (UK) variant die je eerder geïmporteerd hebt.

Verwijder daarna de 'verkeerde' UK genaamde mappen ("Calendar", "Inbox", "Sent Items") etc. (erop rechstklikken en Map verwijderen kiezen).

Schoon daarna de Verwijderde Items map op.

Daarna: I.p.v. het importeren van het .PST bestand het UK .PST bestand openen in Outlook (Bestand -> Openen -> Persoonlijke mappen (.PST))

Zodra geopend, kopieer/verplaats je UK spullen (Agenda items, mailberichten, mailsubfolders etc.) van daar uit naar je eigen NL Agenda, Postvak IN, Verzonden Items etc. Je kunt daarbij o.a. slepen van items/mappen gebruiken (dus met je muis; Shift-[sleepactie] is verplaatsen, Ctrl-[sleepactie] is kopiëren).

Succes,

Tijs.

Ik denk dat je probleem wel op te lossen is:

Sluit Outlook, en maak eerst kopiën van je huidige (NL) PST bestand, en doe dat ook voor de (UK) variant die je eerder geïmporteerd hebt.

Verwijder daarna de 'verkeerde' UK genaamde mappen ("Calendar", "Inbox", "Sent Items") etc. (erop rechstklikken en Map verwijderen kiezen).

Schoon daarna de Verwijderde Items map op.

Daarna: I.p.v. het importeren van het .PST bestand het UK .PST bestand openen in Outlook (Bestand -> Openen -> Persoonlijke mappen (.PST))

Zodra geopend, kopieer/verplaats je UK spullen (Agenda items, mailberichten, mailsubfolders etc.) van daar uit naar je eigen NL Agenda, Postvak IN, Verzonden Items etc. Je kunt daarbij o.a. slepen van items/mappen gebruiken (dus met je muis; Shift-[sleepactie] is verplaatsen, Ctrl-[sleepactie] is kopiëren).

Succes,

Tijs.

Tijs, Dank je wel voor je bericht !!!! het lijkt te gaan lukken.

Hoe kan ik de agenda items vanuit de calendar kopieren naar de Agenda ???

Gr
Nico

Wat lijkt te werken is de Calendar op Maandweergave zetten, en dan m.b.v. de Shift of Control toets dat te selecteren wat je wilt overbrengen.

Zodra geselecteerd, Bewerken -> Kopieren kiezen.
Dan naar de dezelfde maand en dag gaan in Agenda, en daar Bewerken -> Plakken kiezen.

Doe in ieder geval Rechstklik op Calendar -> In nieuw venster openen, zodat je zowel de Agenda als Calendar gelijktijdig in beeld kunt houden.

Meer heb ik niet voor je, hopelijk redt je het ermee.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan