Tsja, eerste wat je moet doen is hetzelfde mailtje naar jezelf sturen. Als jij wél gewoon het Euro teken ziet, dan lijkt het erop dat de ontvanger waar jij het over hebt het probleem heeft en niet jij.
Zou wellicht kunnen zijn dat
a. die een 'uitgekleed' (wellicht Unix-)mailprogramma gebruikt die alleen tekst aan kan en geen lettertypes óf
b. op een pc zit te werken waar in het lettertype dat jij gebruikt in je mails (of diens vervanger als het lettertype niet beschikbaar is) op zijn pc het euroteken niet zit óf
c. Geen ondersteuning heeft voor Unicode tekst (zie dat het euro-teken in je uitvoer wordt weergegeven in meerdere karakters, namelijk €)
Zal dan een kwestie zijn van (meerdere oplossingen/keuzes):
a. (Jouw actie): Het vervangen van het €-teken door de normale tekst-aanduiding EUR (dus in jouw voorbeeld: EUR 100 ipv. € 100). Hiermee voldoe je toch aan de wettelijke eisen, maar omzeil je het probleem.
b. (Jouw actie): Test eens met een andere codering. In Outlook2003: Extra -> Opties -> tabblad E-mailindeling -> knop Internationale opties -> [Speel met het in- en uitschakelen van het vinkje bij "Automatische codering voor uitgaande berichte" i.c.m. het spelen met "Gewenste codering voor uitgaande berichten" (probeer bijv. West-Europees (ISO) of West-Europees (Windows) of Unicode (UTF-8) of Unicode (UTF-7))
c. (Ontvanger's actie): Lettertypes bij laten werken.
d. (Ontvanger's actie): Unicode ondersteuning in het mailprogramma aan te zetten of zelfs in zijn hele besturingssysteem, wat maar van toepassing is.
Wellicht hebben andere Helpmij-lezers hier nog een idee bij (of ze corrigeren mij op wat ik hierboven zeg), dus wacht nog even met acties b., c. en d.
Actie a. mag natuurlijk altijd worden gedaan, want dat is een actie aan jouw kant die het probleem omzeilt.
Tijs.