Outlook verbindingsprobleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

wappie123

Gebruiker
Lid geworden
26 jan 2012
Hallo,

Voor mijn werk gebruik ik nu een emailadres via outlook. Naar mijn idee staat goed ingesteld maar als ik op 'account instellingen testen' klik krijg ik alleen bij 'aanmelden bij server voor inkomende berichten' een vinkje. 'Test email berichten' mislukt met als reden dat er geen verbinding kan worden gemaakt met de server voor uitgaande mail.

Wat erg appart is, is dat als ik mijn smartphone als hotspot gebruik dat ik dan wel 2 groene vinkjes krijg en gewoon emails kan versturen, ook bij de mobiele hotspot van mijn baas zijn Smartphone krijg ik 2 groene vinkjes. Als ik het dan thuis wil proberen (zowel LAN als WIFI) mislukt het verzenden.

Weet iemand hier een oplossing voor? Bij voorbaat dank.

Mvg,
Rick

Welke server gebruik je bij 'uitgaande smtp server'? Je kunt waarschijnlijk niet die van je werk gebruiken. Gebruik die van je provider.

Dit is niet echt duidelijk:
a. Gebruik je thuis dezelfde laptop als op het werk? En (dus) met precies dezelfde e-mail instellingen?
b. Wat heeft die hotspot ermee te maken? Wil je zeggen dat je over je mobiele internet-aansluiting wel mail kunt verzenden? Maar niet over je thuisabonnement?

Tijs.

De server voor inkomende mail en uitgaande mail zijn gelijk. Mij werd verteld dat ik het zo moest instellen en het programma die de mailadressen aanmaakt zet dit er ook bij.

Klopt Tijs, als ik met mijn laptop verbinding met de mobiele hotspot van mijn telefoon doet alles het prima, 2 groene vinkjes. Ik gebruik mijn prive laptop.

Enige provider die ik (sinds een bepaalde vraag hier op het forum) ken die mail laat verzenden over 1 mobiel Internet-netwerk toelaat is Online.nl
Die staat toe dat uitgaande mail die vanaf het mobiele netwerk van T-mobile afkomstig is wél afgeleverd kan worden, maar niet via andere mobiele netwerken en ook niet over de thuisnetwerken van andere providers dan Online.nl.

Geef ons eens de naam van de mailserver die je bij uitgaande mail hebt ingesteld.
Verder je even afvragen of het verhaal van de eerste paragraaf bij jullie bedrijf misschien van toepassing is.

Tijs.

Laatst bewerkt:
De server die we voor inkomende en uitgaande mail gebruiken is:
mail.bedrijfsnaam.nl

I.v.m. priveredenen heb ik de bedrijfsnaam weggelaten maar als voorbeeld zou je het dus kunnen lezen als: mail.philips.nl

Ik heb een mobiel abonnement bij Tele2 die naar mijn weten het netwerk van T-mobile gebruikt dus dat zou misschien de reden kunnen zijn.

Laatst bewerkt:
Ik hoef geen inloggegevens, maar ik moet wel weten welke mailserver je gebruikt. Anders moet je hulp gaan halen bij de ICT-afdeling van je bedrijf, want dan kunnen wij hier op Helpmij je niet verder helpen.

Tijs.

Wat bedoelt u precies met mailserver? De site waarop wij onze emailadressen aanmaken?

Het is maar een klein bedrijfje met 3 man dus helaas hebben wij geen ICT afdeling...

Laatst bewerkt:
Je hebt in Outlook ingesteld een server voor inkomende mail en eentje voor uitgaande mail. Je probleem is met uitgaande mail, zo schrijf je.

We moeten (dus) weten welke server voor uitgaande mail wordt gebruikt (oftewel: wat je daar hebt ingesteld in Outlook).
[Het gaat niet om je inloggegevens en je e-mail adres hoeven we ook niet, maar wel de naam van de server waar jij probeert uitgaande mail af te leveren.]

Tijs.

De server die ik voor uitgaande mail heb ingesteld is: mail.bedrijfsnaam.nl

Ik zal even proberen om een screenshot mee te sturen

Laatst bewerkt:
Dat is ook goed, als je het niet (te) gemakkelijk wilt maken om de mailservernaam te vinden via google etc. Laat (natuurlijk) je e-mailadres, inloggegevens etc. weg uit die schermafdruk, maar laat de mailservernaam wel leesbaar staan.
Zoals gezegd hebben we aan mail.bedrijfsnaam.nl niets, we moeten de echte mailservernaam hebben. :)

Tijs.

Ok, haal de schermafdruk (of de hele posting in zijn geheel) maar weg. Ik weet genoeg.

Ik ga even kijken wat de mogelijkheden zijn.

Tijs.

Alvast wat eerste resultaten:
De mailserver is bereikbaar vanaf UPC, óók op de standaard poort 25 die voor het afleveren van mail benodigd is.
Ik concludeer daaruit het volgende: Jouw thuis-provider blokkeert poort 25 uitgaand (om spam-verspreiding tegen te gaan) óf je moet gebruikersnaam en wachtwoord opgeven bij de versturing.

Ik heb mogelijk een oplossing ook: jouw mailserver is ook bereikbaar op poort 587.
Zo te zien heb je daar een beveiligde verbinding voor nodig én (naar ik aanneem) ook een gebruikersnaam + wachtwoord.

Wat je (dus) zou kunnen doen is geavanceerde instellingen doen voor de uitgaande mailserver, waarbij je het volgende instelt:
mailservernaam laat je zoals die nu is.
De poort maak je (ipv. poort 25) poort 587
Je geeft aan dat inloggen noodzakelijk is, en stel als inloggegevens exact hetzelfde in als je nu ook bij inkomend hebt ingesteld staan.
Vink aan dat SSL/TLS encryptie noodzakelijk is.

Kijk of dat wat oplevert. :)
Voor een klein beetje achtergrond, zie ook deze discussiedraad, posting #4 waar ik zaken op vergelijkbare manier laat instellen, maar dan voor Hotmail accounts.

Tijs.

Tijs, u bent geweldig! Die poort 25 was het probleem. Hardstikke bedankt!

Ah, het werkt?? :)

Dat is geweldig nieuws! :)

Ik neem trouwens aan dat het ook werkt als je de laptop op je bedrijfsnetwerk hebt aangesloten ipv. je thuis-verbinding. Dat zou je nog wel (voor de zekerheid) even moeten testen tezijnertijd.
Bovendien: Op deze manier kun je overal ter wereld mail versturen, als je maar Internet-verbinding hebt vanaf je laptop. [Natuurlijk kan het zijn dat ze aldaar poort 587 uitgaand blokkeren, maar dat is bijna nergens het geval.]

Graag nog je vraag als opgelost aangeven: Klik op "Zet status opgelost" op de donkerblauwe horizontale balk, bijna bovenaan deze webpagina [die met "Zet status opgelost", "Onderwerp opties" etc.]

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan