Outlook veroorzaakt vertraging

Status
Niet open voor verdere reacties.

opzoek25

Gebruiker
Lid geworden
9 jul 2008
Ik werk met XP en Outlook 2003. Telkens er nieuwe mails binnenlopen vertraagt de computer aanzienlijk. Bijvoorbeeld: openen van bestanden lukt maar als alle berichten zijn binnengehaald. Het valt mij ook op dat het laatste bericht in de rij altijd zeer traag binnenkomt. Ik heb wel ruim 6.000 mails in Postvak In staan en nog meer in Verwijderde Items. Kan dat de oorzaak zijn?

Hallo overweeg dit eens.

Welke virusscanner gebruik je? Dat kan een oorzaak zijn, maar 6000 mails is eigenlijk wel heel erg veel. En verwijderde items zou ik zeker leeg maken. Daar heb je ook niets aan.

Indien de virusscanner een e-mailscan optie heeft, schakel deze dan tijdelijk uit en test of het ontvangen van e-mails dan snel gaat (stuur bijvoorbeeld een bericht naar jezelf). Even dit: Open geen bijlagen totdat de virusscanner weer terug ingeschakeld is.

Dank voor je reactie. Mijn firewall maakt deel uit van Norton 365. Die heeft geen e-mailscan optie. Ik heb dan de hele firewall tijdelijk uitgeschakeld, maar het probleem bleef bestaan: de e-mails lopen bijzonder traag binnen, en tijdens het binnenlopen vertraagt de hele computer en worden sommige commando's zelfs helemaal niet uitgevoerd. En ook: als er een aantal mails worden binnengehaald duurt het binnenhalen van de laatste in de rij ongewoon lang. Ik heb inmiddels ook de map verwijderde items leeg gemaakt. Wat nu?

Sommige virusscanners vertragen de pc hinderlijk.

Een goede die daar niet veel last van heeft is Microsoft Security Essentials MSE.

Ik denk dat Norton de boosdoener is. Heb je soms meerdere viruscanners op je computer.

Dan is dat een bottelnek, althans dat kan het zijn.

Verder zou je nog kunnen proberen om http://support.microsoft.com/kb/923737 te raadplegen

Lees dat wel eerst op je gemak door.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan