Outlook verstuurd geen mails, foutmelding Word wordt gegeven

Status
Niet open voor verdere reacties.

cin1

Gebruiker
Lid geworden
5 jul 2007
Berichten
33
Ik gebruik Outlook in dezelfde instellingen en het hetzelfde mailadres al jaren. Echter heb ik nu een probleem, Outlook ontvang gewoon mails, maar wil ze niet meer versturen.

Als ik zo'n drie minuten over een mail doe, sluit de mail die ik aan het schrijven was zich vanzelf af, en Outlook blijft gewoon open. Maak ik een testmail en verstuur ik hem direct zonder dat ie de kans heeft om af te sluiten komt de melding, "In Microsoft Word is een fout opgetreden en moet worden afgesloten. Onze excuses voor dit ongemak." En weg is de geschreven mail, dan wordt Word opnieuw opgestart en de mail herstels, maar mailen vanaf daar lukt ook niet...

Ik zit echt met een groot probleem, bedankt alvast voor alle hulp.
 
Ik zou proberen de hele officesuite eens op fouten te controleren en eventueel te herinstalleren. Ben je zeker dat je het goede emailprogramma hebt ingesteld als standaardemailprogramma?
 
Ik zou proberen de hele officesuite eens op fouten te controleren en eventueel te herinstalleren.Herinstalleren zal inderdaad een optie kunnen zijn, echter dan ben ik alle mails kwijt (of kan ik deze op de een of andere manier bewaren). En op fouten controleren, hoe doe ik dat?

Verder, Ben je zeker dat je het goede emailprogramma hebt ingesteld als standaardemailprogramma?, ik heb nooit iets veranderd dus dit kan niet van toepassing toch?
 
Al gekeken in de serverinstellingen van je acount in acountinstellingen of die nog goed staan?
 
Ja, serverinstellingen staan goed, als ik er niets aan heb veranderd kunnen ze toch niet ineens anders zijn?
 
Ik zou proberen de hele officesuite eens op fouten te controleren en eventueel te herinstalleren.Herinstalleren zal inderdaad een optie kunnen zijn, echter dan ben ik alle mails kwijt (of kan ik deze op de een of andere manier bewaren). En op fouten controleren, hoe doe ik dat?

Verder, Ben je zeker dat je het goede emailprogramma hebt ingesteld als standaardemailprogramma?, ik heb nooit iets veranderd dus dit kan niet van toepassing toch?

Mails kan je in principe te bewaren door in C(?):\Documents and settings\gebruikersnaam\local settings\application data\
het juiste mapje te zoeken. Daar staan dan bestanden in als inbox, outbox, send items, etc...
Die bestanden zijn dus je totale outbox, inbox, enzoverder.
Maar ik weet niet zeker welke map dit precies is voor outlook.

Op fouten controleren heb ik overlaatst zelf gedaan maar ik weet niet meer hoe dat moet. Maar ik heb toen gelezen hoe ik dat moest doen in de helpfiles van één van mijn officeprogramma's. Ik zal zo eens kijken, misschien vind ik iets.

Om te zien welk standaard emailprogramma je hebt kan je (in windows XP, als je ander OS hebt zeg je het maar even):
start --->programmatoegang en -instellingen. En dan kijk je wat er staat aangeduid... die klap je open en dan kan je een keuze maken onder "kies een standaardprogramma voor emails:"

PS: een alternatief op de foutcontrole is je officesuite 'herstellen'
 
Laatst bewerkt:
In Word & Outlook heb ik 2 x analyes & herstel in het help-venster uitgevoerd. Het probleem blijft...

Standaard mailprogramma gechekt, alles staat goed. Het probleem blijft...

Windows Office 2002 heb ik hersteld en ook nog een Word. Het probleem blijft...

Office heb ik er nog niet helemaal af durven halen, omdat ik heb gezocht op mijn installatie CD's maar geen losse Windows Office kan vinden... Wat nu?

E-mails ontvangen doe ik gewoon, maar versturen, pfoe wat een gedoe en ik heb het zo hard nodig :(
 
IK weet niet meteen een oplossing voor je probleem. Maar als je ondertussen dringend email moet versturen maak dan gebruik van webmail?
Als je niet meteen weet hoe dat moet google dan een beetje met wat er in je emailadres tussen de @ en de .com/.nl/.be/... komt of met de naam van de server waarop je emails worden bewaard. Veel succes!
Probeer desnoods eens een ander emailprogramma uit!
 
Dank je, maar dat doe ik nu al, echter gebruik ik mijn mailadres grotendeels zakelijk en met webmail krijg je zo'n lelijke layout.

Oplossing van mijn probleem is dus wel een vereiste, mooi gelayoute mails is part of my business ;)
 
Dank je, maar dat doe ik nu al, echter gebruik ik mijn mailadres grotendeels zakelijk en met webmail krijg je zo'n lelijke layout.

Oplossing van mijn probleem is dus wel een vereiste, mooi gelayoute mails is part of my business ;)

Maak je mails eventueel in word of iets dergelijks waar je dus een mooie layout hebt en kopieer ze dan naar webmail?
 
Erg bedankt voor je reactie, maar, helaas kopieeren uit word gaat niet, afbeeldingen ed gaan verloren en dit is natuurlijk geen oplossing voor het probleem, Outlook & Word moeten het gewoon weer doen.

Als svp iemand weet hoe ik outlook & word op fouten kan checken (herstel & analyse heb ik al gedaan) of als iemand denkt dat het met een virus of firewall of zo te maken heeft, hoor ik het graag!
 
Nieuwe ontdekking van fout.

:shocked: Ik heb een extra ontdekking gedaan, de fout die Word aangeeft treed op, wanneer de mail na op versturen te hebben geklikt, wanneer de mail "bezig met opslaan van:" is. Bij deze bewerking wordt ie afgebroken en komt de foutmelding.

Weet iemand of ik dit "bezig met opslaan van" niet ergens kan uitschakelen of zo?
 
Ik gebruik Outlook in dezelfde instellingen en het hetzelfde mailadres al jaren. Echter heb ik nu een probleem, Outlook ontvang gewoon mails, maar wil ze niet meer versturen.

Als ik zo'n drie minuten over een mail doe, sluit de mail die ik aan het schrijven was zich vanzelf af, en Outlook blijft gewoon open. Maak ik een testmail en verstuur ik hem direct zonder dat ie de kans heeft om af te sluiten komt de melding, "In Microsoft Word is een fout opgetreden en moet worden afgesloten. Onze excuses voor dit ongemak." En weg is de geschreven mail, dan wordt Word opnieuw opgestart en de mail herstels, maar mailen vanaf daar lukt ook niet...

Ik zit echt met een groot probleem, bedankt alvast voor alle hulp.


Gebruik je SMTP server van je provider?

Anders probeer: smtpmail.activeisp.com
of
smtpmail.active24.com.

Als het niet lukt, verwijder jouw accout een maak een nieuwe.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan