outlook vervangt windows mail zonder contacten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Carl vande veld

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
10 nov 2009
Berichten
3
Hoi

Vandaag installeerde ik outlook 2010, (ik werkte met de windows mail) helaas kom ik tot de vaststelling dat hij niet de contacten en postvak subfolders niet heeft overgenomen:evil:. Hoe los ik dit op?

bedankt voor de hulp
Carl
 
Welkom bij de Helpmij!

Als de Windows mail nog op de machine staat: middels exporteren en daarna in Outlook weer importeren?
 
bedankt

voor je antwoord is dat ook voor de subfolders?
enig idee hoe ik dit moet doen?
bedankt carl
 
Ik bezit helaas geen Windows mail, maar ik heb 'm wel eens zien draaien bij iemand. Volgens mij werkt het (nagenoeg) hetzelfde als bij Outlook.

Uit de Helpfunctie van Vista :

De indeling voor contactpersonen importeren, exporteren of wijzigen

U kunt adresboek- of contactpersoongegevens met verschillende indelingen die worden gebruikt door andere programma's importeren, deze converteren voor gebruik in deze versie van Windows en ze opslaan in de map Contactpersonen. U kunt uw contactpersonen ook converteren naar andere indelingen door ze te exporteren. U kunt ze dan delen met mensen die een lagere versie van Windows of een ander besturingssysteem gebruiken.

Contactpersonen importeren die zijn gemaakt met een ander programma
Klik hier om Windows Contactpersonen te openen.

Klik op de werkbalk op Importeren en klik vervolgens op een van de volgende indelingen waaruit u contactpersonen wilt importeren:

CSV (komma gescheiden waarden). Dit is een algemene bestandsindeling die wordt gebruikt voor het importeren en exporteren van gegevens van en naar databases of werkbladen. Als u een adresboekbestand niet rechtstreeks kunt importeren in Windows Contactpersonen, probeert u het eerst te converteren naar een CSV-bestand en vervolgens dat bestand te importeren.

LDIF (LDAP-server). Deze indeling wordt gebruikt om adreslijstgegevens te importeren uit LDAP-directoryservers.

vCard (VCF-bestand). Dit is de meestgebruikte indeling voor contactpersonen.

Windows Adresboek-bestand (Outlook Express-contactpersonen). Deze indeling (WAB-bestand) wordt gebruikt door de meeste lagere versies van Windows, waaronder Windows XP.

Klik op Importeren, zoek het contactpersonenbestand dat u wilt importeren en klik vervolgens op Openen. De nieuwe contactpersonen worden weergegeven in de map Contactpersonen.

Als u het contactpersonenbestand dat u wilt importeren niet kunt vinden, raadpleegt u de informatie die is meegeleverd bij het programma waarmee de contactpersonen zijn gemaakt of gaat u naar de website van de fabrikant. Mogelijk moet u contactpersonen exporteren uit het programma voordat u deze kunt importeren in Windows Contactpersonen.

Wanneer er een bericht verschijnt waarin staat dat het importeren van contactpersonen is voltooid, klikt u op OK en vervolgens op Sluiten.

Opmerkingen
Windows converteert alle contactpersonen in het Windows Adresboek automatisch naar de Windows Contactpersonen-indeling wanneer u voor de computer een upgrade uitvoert van Windows XP naar deze versie van Windows.

Het Windows Adresboek-contactpersonenbestand op uw Windows XP-computer bevindt zich normaal gesproken onder C:\Documents and Settings\Uw gebruikersnaam\Application Data\Microsoft\Address Book. Het Adresboek-bestand heeft een WAB-extensie en draagt normaal gesproken uw gebruikersnaam. Als dit bestand of deze map niet wordt weergegeven, moet u mogelijk verborgen bestanden weergeven (zie Verborgen bestanden weergeven). Zodra u klaar bent met het importeren van een Windows Adresboek-bestand, wordt elke contactpersoon weergegeven als afzonderlijk CONTACT-bestand.

Contactpersonen exporteren zodat ze kunnen worden weergegeven door iemand die een ander programma gebruikt
U kunt alle contactpersonen tegelijk converteren naar de gewenste indeling zodat iemand die een ander programma of een lagere versie van Windows gebruikt, ze kan openen en bekijken.

Klik hier om Windows Contactpersonen te openen.

Klik op de werkbalk op Exporteren en klik vervolgens op een van de volgende indelingen:

CSV (komma gescheiden waarden). Dit is een algemene bestandsindeling die wordt gebruikt voor het importeren of exporteren van gegevens van en naar databases of werkbladen.

vCard (map met VCF-bestanden). Deze indeling wordt gebruikt door veel andere programma's. Het is normaal gesproken de beste indeling die u kunt gebruiken wanneer u contactpersonen wilt delen met iemand die een lagere versie van Windows of een ander besturingssysteem gebruikt.

Klik op Exporteren, selecteer een map waar u uw contactpersonen wilt opslaan in de nieuwe indeling en klik vervolgens op OK.

Wanneer er een bericht verschijnt waarin staat dat het exporteren van contactpersonen is voltooid, klikt u op OK en vervolgens op Sluiten.

Opmerkingen
Als u maar een contactpersoon wilt converteren naar de vCard-indeling en naar iemand wilt verzenden, klikt u hierop met de rechtermuisknop en klikt u vervolgens op Contactpersoon verzenden. De contactpersoon wordt geconverteerd en vervolgens gekoppeld aan een e‑mailbericht in Windows Mail.

Wanneer u een contactpersoon converteert naar de vCard-indeling, gaan alle foto's die deze mogelijk heeft gehad verloren, alsmede de gegevens op de tabbladen Familie en Opmerkingen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan