Outlook verwijdert berichten webmail

Status
Niet open voor verdere reacties.

BillyBob

Gebruiker
Lid geworden
9 sep 2008
Waarschijnlijk een vaak gestelde en een beginnersvraag maar:

waarom is het zo dat Outlook de mails uit de inbox van mijn webmail verwijdert wanneer ik deze in Outlook geopend heb?

Dus: ik krijg mail op mijn webmail, deze komt ook in Outlook binnen en in Outlook open ik deze, vervolgens is deze van mijn webmail verdwenen.

Dit probleem heb ik met mijn hotmail account niet, de rest echter wel.

Heb al een beetje rondgezocht op dit/andere fora maar niets kunnen vinden, iemand...?

Gebruik trouwens Outlook 2007 (Engelstalig)

alvast bedankt

Da's geen probleem, da's protocol, vergelijk het maar met een postkantoor: als daar een brief aankomt voor je en deze wordt door een postbode bij je bezorgt, dan is deze weg van het postkantoor.

Laatst bewerkt:
Oke, maar dat houdt dus in dat je enkel vanaf je eigen PC nog je mail kan checken?

geen nood

druk op tools, ga naar de accounts
selecteer je account en druk op "edit" of zo (hier in NL)
ga dan naar "more parameters" , of hoe ie ook heet

tabblad "advanced"
dan beneden vink je "leave a copy of the mail on the server" aan

leave_copy.gif

ziezo :thumb:

thanks allebei, goed om te weten dat outlook zo werkt en dat het enigzins op te lossen is:)

Toch jammer dat Outlook niet 100% te sychroniseren is met de webmail..

dat komt omdat het idd zo is gemaakt een tijdje trug
je ging je mail "halen" op de server, en bij deze is die ook weg uit de "postbus", en bij jou thuis, in je client

met deze optie kopieer je de mail gewoon

en dit valt ook mooi te syncen met de webmail van microsoft web access voor outlook, ipv die van je provider
maar dat is alleen voor exchange servers :p

93f77050bd884a4b.jpg

Oke, maar dat houdt dus in dat je enkel vanaf je eigen PC nog je mail kan checken?
Hierop luidt het antwoord, nee, da's niet zo, alleen áls jouw pc aangezet wordt dán worden de maitljes naar jouw pc gedownload. Zolang jij je pc niet aanzet en je zit ergens op deze aardbol en je leest je webmail, dan kun je ze gewoon lezen.

De opties die hierboven genoemd worden (kopie achterlaten op......) zijn natuurlijk onverkort van toepassing, alleen je kunt je afvragen wat je daaraan hebt. Als jij namelijk een bericht middels je eigen pc hebt gelezen, heb je dan nog de behoefte aan diezelfde mail om deze elders via webmail te lezen?

Als aansluiting op dit topic een nieuwe vraag. Ik heb namelijk ook later aangevinkt om een kopie achter te laten op de server.

Vraag: Hoe krijg ik de mail die Outlook heeft verwijderd uit mijn inbox weer terug in de inbox van Yahoo?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan