Outlook verzenden lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Swennus

Gebruiker
Lid geworden
5 nov 2008
Berichten
5
Hallo,

Ik heb een probleem met outlook 2007.

Ik heb hier een account ingesteld voor outlook, ik kan echter wel ontvangen maar ik kan niet verzenden.

Het gaat hier om een 12move account wat onlangs is overgezet naar telfort

ik gebruik de volgende instellingen:
Pop3 pop3.telfort.nl
SMTP SMTP.telfort.nl (heb het ook al geprobeerd met SMTP.telfortmail.nl

weet iemand misschien wat ik hieraan kan doen zodat ik weer mail kan ontvangen?

Ik krijg steeds de volgende melding in mijn Postvak IN:
Uw bericht heeft enkele of alle geadresseerden niet bereikt.

Onderwerp: test
Verzonden: 5-11-2008 17:24

De volgende geadresseerde(n) zijn niet bereikt:

'mai@adres.com'op 5-11-2008 17:24
550 relay not permitted

bvd
Swennus:thumb:
 
Laatst bewerkt:
Hallo Swennus.

Het e-mail adres is onjuist.
Ik heb een testmail gestuurd en deze kon niet bezorgd worden.
Volgens mij zijn je instellingen goed.
 
Je maakt nog steeds gebruik van je 12move mailadres?

Probeer dan eens smtp.12move.nl ipv die van telfort.
 
Hallo Swennus.

Het e-mail adres is onjuist.
Ik heb een testmail gestuurd en deze kon niet bezorgd worden.
Volgens mij zijn je instellingen goed.

Deze heb ik ook zelf verzonnen, maar bedankt voor de moeite!!

Je maakt nog steeds gebruik van je 12move mailadres?

Probeer dan eens smtp.12move.nl ipv die van telfort.

Dit heb ik ook al geprobeerd en op de een of andere manier lukt dit ook niet:(
 
Hoi :)

Heb je dit probleem altijd gehad in 2007 of sinds de overzetting ?

2007 heeft veel extra instellingen m.b.t. het verzenden van email...heb je deze allemaal goed nagekeken?

Anders even wat screenshotjes /printscreentjes hier plaatsen.

ED
 
Hoi :)

Heb je dit probleem altijd gehad in 2007 of sinds de overzetting ?

2007 heeft veel extra instellingen m.b.t. het verzenden van email...heb je deze allemaal goed nagekeken?

Anders even wat screenshotjes /printscreentjes hier plaatsen.

ED

Aan wat voor instellingen moet ik denken dan?:o
 
Ga naar Extra > Accountinstellingen > dubbelklikken op de account > Hier staan instellingen en er is een knop " Meer instellingen"

ED
 
Ga naar Extra > Accountinstellingen > dubbelklikken op de account > Hier staan instellingen en er is een knop " Meer instellingen"

ED

Ik heb mij "meer instellingen" gekeken oa bij "server voor uitgaande mail" heb hier het een en ander veranderd maar dit mocht ook niet baten (ook met verschillende smtp servers)

misschien nog een ander idee?:o
 
De melding
Code:
550 relay not permitted
Geeft aan dat de mail server van je ISP denkt dat je mail komt droppen en niet komt relayen, m.a.w. de server herkent jouw IP adres niet als een vertrouwd adres (lees: klant). Nu kan het dus zijn dat door alle overnames er een reeks adressen vergeten is geraakt, het kan ook zijn dat je toch echt de verkeerde smtp server hebt. Probeer eens een trace te doen naar je eigen IP adres en kijk eens wat er in de dns staat. Wellicht kun je aan de hand hiervan de naam ontdekken die je provider op dit moment gebruikt.
 
Kreeg nog geen antwoord op deze vraag :

Heb je dit probleem altijd gehad in 2007 of sinds de overzetting ?

ED
 
De melding
Code:
550 relay not permitted
Geeft aan dat de mail server van je ISP denkt dat je mail komt droppen en niet komt relayen, m.a.w. de server herkent jouw IP adres niet als een vertrouwd adres (lees: klant). Nu kan het dus zijn dat door alle overnames er een reeks adressen vergeten is geraakt, het kan ook zijn dat je toch echt de verkeerde smtp server hebt. Probeer eens een trace te doen naar je eigen IP adres en kijk eens wat er in de dns staat. Wellicht kun je aan de hand hiervan de naam ontdekken die je provider op dit moment gebruikt.

Maar we zitten bij een andere provider op dit moment.

ik heb de volgende SMTP servers gebruikt:
smtp.telfort.nl
smtp.telfotmail.nl
smtp.12move.nl

Kreeg nog geen antwoord op deze vraag :

Heb je dit probleem altijd gehad in 2007 of sinds de overzetting ?

ED

eigenlijk is dit voor het eerst dat we hier outlook gebruiken
 
Nou, ik krijg alleen verbinding met smtp.telfortmail.nl, die andere twee connecten niet. Nu zie ik daar een 220-relay.prolocation.net dus dat zou er op kunnen wijzen dat ze authenticated smtp gebruiken. Je zult dan nog een gebruikersnaam/password in outlook moeten invullen voor de smtp server
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan