Outlook via 2 pc's

• Onderwerp starter Onderwerp starter puydt
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

puydt

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
8 mrt 2010
Hallo,

Ik ben momenteel in het bezit van 2 pc's:
Een vaste pc en sinds kort ook een laptop
Ik had graag mijn volledige outlook op beide computers gehad.
Ik heb dus mijn outlook.pst bestand gekopieerd en geïmporteerd op mijn laptop (komende van mijn vaste pc).

Nu deze gegevens zijn niet up to date. Als ik op mijn vaste pc iets aanpas moet ik de pst weer opnieuw importeren om de gegevens gesyncroniseerd te hebben.

Ik heb gehoord dat dit probleem te verhelpen is met een exchange server, maar daar ken ik niets van en ik beschik ook niet over de middelen om zo een server op te zetten.

Zijn er andere mogelijkheden om dit probleem aan te pakken.

Of kan ik zelf een exchange server opzetten zonder dat ik een computer dag en nacht moet laten draaien?

Ter verduidelijking:
- Ik gebruik Office 2007
- En ik wil niet enkel mails maar ook contacten syncroniseren.

-

Laatst bewerkt:
Dag,

Oplossing: PST-bestand op USB-stick en deze plaatsen in apparaat waarop Outlook wordt gestart.
Een andere optie die 'snel en consequent' werkt is er niet.

Dit soort gevalletjes is een probleem, dat je zonder exchange-server eigenlijk niet netjes kan oplossen. Zelf een exchange-server opzetten zal niet meevallen, maar dit soort services kan je tegenwoordig ook gewoon kopen. Dat heet dan een "hosted Exchange account", wat niet meer en niet minder betekent dat je gewoon een exchange-account koopt bij een bedrijf die een grote server beheert. Kost je $5 tot $10 per maand. Is te overzien, maar of het dat waard is, moet je zelf beslissen.
Kijk maar eens hier: http://spango.com/page/4023C4/Hosted-Exchange-2007.html?gclid=CKfDwNyXq6ACFVgs3god60_5dw
je mag het een maand voor nix proberen...

Alles wat je anders verzint, zal een "houtje-touwtje" oplossing zijn.

Wat je ten eerste zou kunnen doen, is het achterlaten van een kopie van alle berichten op de server. Dat is een standaard-instelling in outlook.
- Extra
- Accounts
- Bestaande accounts wijzigen/verwijderen
- Account selecteren
- Wijzigen
- Meer instellingen
- Tabblad: geavanceerd
- Aanvinken: Een kopie van berichten op de server achterlaten
Resultaat is, dat je met pc 1 alle berichten kan ophalen, maar dat lukt later met pc 2 ook nog. Handig, want zo heb je zowel op je desktop als op je laptop alle nieuwe berichten. Nadeel is wel dat dit kunstje alleen maar werkt voor inkomende mail. Niet voor verzonden mail, niet voor verwijderde mail en ook niet voor contacten of agenda. Beetje jammer....

Wat je zou kunnen doen (maar dat werkt alleen thuis) is een externe harde schijf aansluiten op je router. Je moet dan wel een schijf hebben die beschikt over een netwerk aansluiting, er moet dus een ethernetkabel met RJ45 stekker op kunnen.
Als je outlook op beide pc's hetbt geinstalleert, en je zorgt dat het .pst bestand op de netwerkschijf staat (dat zal je dus handmatig voor beide pc's moeten instellen, zodat ze gebruik maken van hetzelfde bestand) komt het goed.
Nadeel is natuurlijk dat dit alleen maar werkt zolang je thuis bent en bij je netwerkschijf kan komen.
Daarbij zal het natuurlijk alleen maar werken zolang je één pc tegelijk gebruikt. Ga je dat proberen met beide pc tegelijkertijd, zal dat problemen geven. Ze kunnen immers niet gelijktijdig één bestand gebruiken en bewerken.

Er ligt nog een schone taak voor Microsoft om een charmante en gebruiksvriendelijke oplossing te vinden voor dit probleem.

@Mad....

Een lang verhaal; namens ts: 'bedankt voor de moeite' ...
En waar dient het nu allemaal voor?
Juist: de Inkomende mail.
Agenda-items; Notities; Contactpersonen; Verzonden items ...... tja.

TS: alle eigen gegevens (zoals hierboven aangehaald) worden in één bestand gezet, een z.g. PST-bestand.
Je kunt in Outlook zelf aangeven wáár dit bestand zich moet bevinden; dat kan je in jou (net zoals in mijn) situatie dus doen voor de PC én de Laptop: je usb-stick.
Het voordeel is dat het precies doet wat je wilt: álle gegevens altijd beschikbaar, zelfs wanneer je je laptop niet bij je hebt, maar wél achter een pc zit met Outlook ....
Er zijn er natuurlijk nadelen:

1. je moet die usb-stick áltijd bij je hebben wanneer je outlook wilt gebruiken.
2. je kunt niet tegelijk zowel op de pc áls op de latop in Outlook werken.

Daarnaast: zorg voor een goede backup. Maar dat kan je ook 'automatiseren' door PFBACKUP.EXE te installeren.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan