Hoi,
Je eerste vraag, of je mailadres van Ziggo oo kunt gebruken op je 2e laptop, ja dat kan ..... maar (en daar komt het): normaal gesproken worden mails als je ze binnenhaalt (dus op de
ene computer, gewist van de mailserver (bij Ziggo dus). Dat betekent in de praktijk dat je diezelfde mail niet op de tweede computer kunt binnenhalen. Kortom, de computer die het eerst mail binnenhaalt krijgt die mail, maar bij de andere dan weer niet en v.v.
Daar zijn wel een aantal oplossingen voor, maar je moet dat 'regelen'.
Je tweede vraag: ik zie dat Krolik op die tweede vraag een globaal antwoord probeert te geven dus nu wat gedetailleerder .......
Onder Windows XP werd Outlook Express meegeleverd en ik denk dat je dat programma bedoelt met Outlook. Dat wordt niet meer meegeleverd met Windows 7, maar de opvolger daarvoor is Windows Live Mail.
dat kan je
gratis downloaden en installeren. Een andere optie is om ook op de xp-pc Windows Live Mail te installeren. Vervolgens kan je eenmalig de gegevens hieruit exporteren en weer importeren in de WLM-versie op de tweede computer. Vooral handig wanneer je veel contactpersonen in OE had zitten.
Vervolgens kan je je account in WLM onderbrengen en regelen dat - bij het binnenhalen van de post - een kopie achter moet blijven op de server. Of dat ook bij Ziggo werkt weet ik niet. Oorspronkelijk was deze optie meer bedoeld voor mailafhandeling met een mailserver binnen het netwerk van een bedrijf zelf.
Ook is het wellicht mogelijk om met IMAP te werken, maar ook daarvan weet ik niet of dat bij Ziggo kan.