Outlook web access. E-mail verzenden lukt ineens niet meer.

• Onderwerp starter Onderwerp starter Plum
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Plum

Gebruiker
Lid geworden
9 jan 2014
Sinds een paar dagen lukt het mij niet meer om via Outlook Web Access e-mails te versturen vanaf mijn computer.
Ik maak gebruik van een eigen mailserver SBS 2003.
Mail binnenhalen en lezen is geen probleem, maar zodra ik op beantwoorden druk lijkt de computer min of meer in een loop te komen.

Op de computer had ik IE 11 geinstalleerd staan en Avast. Van die laatste recentelijk een update geinstalleerd.

Na het doorlezen van vergelijkbare berichten op dit forum, zeer waardevol overigens, heb ik ie 11 eraf gehaald en ie 10 geinstalleerd. Helaas dit leverde niet het gewenste resultaat op.
Ook aanpassingen aan de instellingen bij firewall en online security hielpen niet.
Poorten op Experiabox staan open en bij DNS beheer is niets veranderd ten opzichte van de periode ervoor dat het nog wel werkte.

Ik snap er niets van. Temeer, omdat het verzenden van e-mails via OWA op mijn ipad wel lukt en ook lukt het door gebruik te maken van Google Chrome en Firefox. Echter, al deze opties hebben als nadeel dat je in de OWA light versie terecht komt. Niet echt lekker werken.

Hoop dat jullie me kunnen helpen. Alvast reuze bedankt!

Laatst bewerkt:
Als mail versturen vanaf een ander device wel lukt dan kun je concluderen dat je firewall, dns, sbs, exchange en owa wel functioneren zoals het hoort.

Blijft over je eigen pc. Deïnstalleer IE eens volledig en installeer daarna opnieuw.

Er zijn problemen bekend met de combinatie van Exchange 2003 OWA (SBS 2003) en IE 10/11. Zie o.a. http://www.davethijssen.nl/2013/06/fix-exchange-2003-outlook-web-access.html voor workarounds

Hi Roger,

de installatie op de exchange server heb ik gedaan. Ook geprobeerd om IE volledig te deinstalleren en opnieuw te installeren, maar dat gaat niet echt goed.
Het deinstalleren doe ik via configuratiescherm, programma's en onderdelen en dan Windows onderdelen in- en uitschakelen. Maar hiermee verwijder ik IE niet (volledig) volgens mij.
Als ik overigens daarna ga zoeken vindt het systeem IE niet meer. Echter bij opnieuw installeren krijg ik de melding dat IE al geïnstalleerd is.

Heb hierna 2 URL's opgenomen van 1) als ik een bericht open en 2) als ik een reply probeer te geven op het bericht. Misschien dat het je meer achtergrondinfo geeft.

1) http://mail.domeinnaam.nl/exchange/nieuws/Inbox/RE: bevestigen afspraak.EML?Cmd=open&mime=1

2) http://mail.domeinnaam.nl/exchange/...EML?Cmd=open&mime=1&mimeaction=1&tzoffset=-60

Gelukt....

Ik heb IE10 geïnstalleerd en vervolgens de invoegtoepassing Mime Control Version Class, Uitgever (Niet gecontroleerd) Microsoft Corporation, uitgeschakeld.
Dit bleek de boosdoener. Gek, waarschijnlijk automatisch ingeschakeld.

Nu ik wat gewerkt heb met IE10 merk ik dat een aantal rare situaties met IE11 ook weer zijn verdwenen.

Ben zeer blij. Reuze bedankt voor de hulp Roger!

.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan