Outlook Web Access

Status
Niet open voor verdere reacties.

orakel

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
21 aug 2009
Hallo,

Ik wil een veilge omgeving opzetten voor het extern lezen van Email.

Ik heb een Exchange 2007 server en de toegang tot de email via Outlook Web Access functioneert ook. Echter, wat zijn de mogelijk om vanaf bijvoorbeeld een externe publieke computer een veilige verbinding op te zetten? Is het een optie om gebruik te maken een ISA server of zijn er nog andere mogelijkheden? Er zullen in de toekomst maximaal 10 gebruikers OWA gaan gebruiken.

Alvast bedankt voor de informatie,

René

Hangt er vanaf hoe secuur je wilt gaan.

Je kunt al aan de gang met een beveiligde verbinding, door middel van SSL-certificaten. Dit lijkt me al het minste wat je eigenlijk al zou moeten doen.

Je kan ook via bijvoorbeeld ISA server dit afvangen, dat als een bepaald adres wordt opgevraagd je dan moet inloggen om een soort van vpn (via ssl) op te zetten.

Meest veilige is natuurlijk een VPN-verbinding voor de user, kan ook op een mobile device. Maar daar zit dan natuurlijk weer een ander prijskaart aan. Zeker als je dit wilt combineren met bijvoorbeeld een RSA-token. Dit geeft je dan wel de zekerheid dat iemand niet alleen het password weet van een bepaald account, maar ook de token in "bezit" heeft.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan