Outlook (werk) <> Outlook (thuis) synchroniseren?

Status
Niet open voor verdere reacties.

burdie

Gebruiker
Lid geworden
26 mrt 2007
Beste geïnteresseerde,

Ik zit met het volgende Outlook-probleem.

We hebben hier op de zaak allemaal een PC met Outlook (2003).
We hebben allemaal een eigen mail-mappen-indeling (bv. "Klanten", "Leveranciers" etc).

Ook hebben we nu bij alle werknemers thuis een VPN-verbinding naar de server (2003) toe gelegd.

Wat we nu willen, is dat iedereen vanuit huis z'n Outlook (thuis) kan synchroniseren met z'n Outlook op het werk, met het werkstation van dié werknemer. Dus niet met de server!
De IP's van de werkstations zijn momenteel nog door DHCP toegekend, maar dit zou omgegooid kunnen worden naar een statisch toegewezen IP.

De VPN-client moet dus doorgerouteerd moeten van de server naar de juiste werkplek, op moment dat er ingebeld wordt.

Vervolgens moet de thuis-Outlook met de werk-Outlook gesyncht worden...

Enig idee hoe ik dat aanpak, of een goeie tip?

Alvast bedankt voor de reactie!

Gr

Bart

Vertel eerst even het volgende: Is er een Exchange server actief op het werk-netwerk (gecentraliseerde mail) of haalt iedere gebruiker zijn eigen mail op bij een externe mail-provider (via POP3 dus).

Tijs.

Hoi Tijs,

bedankt voor je snelle reactie.

We hebben geen Exchange-server draaien, en iedere client haalt zn mail extern via POP3 op.

Groeten,

Bart

Dan zal het op het volgende neerkomen (ongeveer):
1. Haal Outlook.pst van werkpc op naar thuispc in aparte map
2. Start Outlook op thuispc, en importeer Outlook.pst van werkpc op thuispc (Optie "Dubbele items niet importeren" kiezen)
3. Outlook thuis sluiten en Outlook.pst op thuispc terugkopieren naar werkpc.

Of er ook programma's zijn die kunnen synchroniseren op items in 2 outlook-bestanden weet ik niet.

Hopelijk heeft iemand van helpmij hier advies over? Anders zal het toch echt neerkomen op wat ik helemaal boven heb aangegeven (veel handwerk).

Tijs.

Laatst bewerkt:
Hey Tijs,

Hier was ik al opgekomen, maar was er door de omslachtigheid al vanaf gestapt.

Het hele "thuiswerk idee" is alleen voor het geval iemand ns ziek is;
als het goed is dus zelden.

Houd wel in dat het makkelijk moet gaan; het is niet écht handig als de zieke eerst 2 maanden mail moet verwijderen, voor ie écht iets kan gaan doen.

Any ideas?

Gr

Bart

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan