Outlook werkt niet in Windows 7 met Easy transfer

• Onderwerp starter Onderwerp starter EnHa
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

EnHa

Gebruiker
Lid geworden
6 dec 2007
Ik heb het volgende probleem:
Mbv Easy Transfer heb ik van mijn oude pc de instellingen van o.a. outlook proberen over te zetten. Mijn oude pc draait onder XP, de nieuwe onder windows 7.

Office heb ik op de nieuwe pc geinstalleerd; word/excel/powerpoint werken, alleen Outlook krijg ik niet geopend.

De volgende melding verschijnt:
Kan uw standaardmappen voor e-mail niet openen.Kan het item niet openen.Probeer het opnieuw. OK

Vervolgens verschijnt:
Wilt u in plaats hiervan de standaardmappen van het bestandssysteem openen ? J/N

Kies ik ja, dan verschijnt in outlook o.a. een mappenlijst.
Als ik in deze lijst klik, en kom op \nico\appdata\local\microsoft\outlook; zie ik daar nu 2 pst bestanden staan: outlook (1).pst en outlook.pst.

Ik vermoed dat ik er bijna ben.

Wie kan de oplossing aangeven ?

bvd voor de hulp
EnHa

@EnHa,

Kijk eerst in die map \nico\appdata\local\microsoft\outlook naar die twee bestanden. Kan je aangeven hoe groot die bestanden zijn?

Open Outlook
Klik in de mappenlijst met de rechtermuisknop op 'Persoonlijke mappen'
Klik onderaan op 'Eigenschappen voor Persoonlijke mappen' en in het volgende venster op de knop 'Geavanceerd'.
Welk bestand staat hier aangegeven: Outlook.pst of Outlook1.pst.

Laatst bewerkt:
Ik zie in outlook niet de persoonlijke mappen. Ik kan maw niet zeggen welk vd twee .pst bestanden hij gebruikt.

Zodra ik dus op ja heb gedrukt bij de vraag om de standaardmappen van het bestansssysteem te openen (en dus in outlook kom), zie ik de volgende mappenlijst verschijnen:

Bureaublad
Bibliotheken
Thuisgroep
Nico
Computer
Netwerk

Dit is dus eigenlijk dezelfde structuur die je ziet als je windows verkenner opstart !

Als ik ga zoeken naar de pst. bestanden, tref ik de volgende gegevens aan in de map C:\Users\Gebruiker\AppData\Local\Microsoft :
- outlook(1).pst ad166 MB dd. 16-03-2010
- outlook.pst ad162 MB dd. 10-03-2010
- extend.dat ad 1,44Kb
- Map Accounts, die leeg is

Het outlook.exe file staat in C:\Program Files (x86)\Microsoft Office\Office10

Inmiddels heb ik ook Office verwijderd en opnieuw geinstalleerd, het blijft de zelfde melding geven.
Ook heb ik de pst extensies veranderd in de hoop dat hij een blanco pst bestand aanmaakt. Ook dit leidt to hetzelfde resultaat.

Tov de oude pc met XP en de nieuwe pc met 7, is de mappenstructuur totaal anders. Het lijkt erop dat hij geen link maakt naar het juiste pst bestand.
Ik ga er vanuitdat het pst bestand o.a. verantwoordelijk is voor de mapindeling ed.

Kortom: kom niet verder

Ik zie in outlook niet de persoonlijke mappen. Ik kan maw niet zeggen welk vd twee .pst bestanden hij gebruikt.

Zodra ik dus op ja heb gedrukt bij de vraag om de standaardmappen van het bestansssysteem te openen (en dus in outlook kom), zie ik de volgende mappenlijst verschijnen:

Bureaublad
Bibliotheken
Thuisgroep
Nico
Computer
Netwerk

Dit is dus eigenlijk dezelfde structuur die je ziet als je windows verkenner opstart !

Als ik ga zoeken naar de pst. bestanden, tref ik de volgende gegevens aan in de map C:\Users\Gebruiker\AppData\Local\Microsoft :
- outlook(1).pst ad166 MB dd. 16-03-2010
- outlook.pst ad162 MB dd. 10-03-2010
- extend.dat ad 1,44Kb
- Map Accounts, die leeg is

Het outlook.exe file staat in C:\Program Files (x86)\Microsoft Office\Office10

Inmiddels heb ik ook Office verwijderd en opnieuw geinstalleerd, het blijft de zelfde melding geven.
Ook heb ik de pst extensies veranderd in de hoop dat hij een blanco pst bestand aanmaakt. Ook dit leidt to hetzelfde resultaat.

Tov de oude pc met XP en de nieuwe pc met 7, is de mappenstructuur totaal anders. Het lijkt erop dat hij geen link maakt naar het juiste pst bestand.
Ik ga er vanuitdat het pst bestand o.a. verantwoordelijk is voor de mapindeling ed.

Kortom: kom niet verder

Duidelijk: de map 'Office10' betekent dat die versie niet meer werkt onder Win7
Alleen versie 2003, 2007 en - straks - 2010 werken.
En jij hebt versie 2000, of XP (2002)

Dat vind ik bijzonder.
Want waarom werken dan wel Excel/powerpoint/word ed die uit hetzelfde office-pakket komen ?

NB het gaat om Microsoft Office Proffessional Editie 2003, die zou dus moeten werken.
Zou iemand anders erop willen reageren ?

Bvd

Laatst bewerkt:
Is dat niet bijzonder ?.
Want waarom werken dan wel Excel/powerpoint/word ed die uit hetzelfde office-pakket komen ?

NB het gaat om Microsoft Office Proffessional Editie 2003, die zou dus moeten werken.
Zou iemand anders erop willen reageren ?

Bvd

Iemand anders die wil/kan helpen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan