outlook zet mails automatisch op gelezen

Status
Niet open voor verdere reacties.

basdejongg

Gebruiker
Lid geworden
8 mrt 2007
Berichten
79
Goede dag.

ik zal eerst even de situatie scheppen:

server 2008, met exchange 2010.
op de server staat webmail open en dit werkt ook prima.
Clientcomputer outlook 2010


indien alleen de webapp open staat en er mails ontvangen worden is er neits aan de hand.
zodra de outlook open geklikt word, worden alle nieuwe mails die nog op ongelezen stonden op gelezen gezet.

dit zonder interventie van de gebruiker.



zodra er een mail binnen komt en ik naar het scherm blijf staren. zet outlook automatisch na ongeveer 20 a 30 seconden de mail op gelezen, wat niet klopt.

ik het config menu bij weergave opties heb ik de "zet op gelezen" functie ook al uitgezet.


is er iemand die weet waar dit fout gaat??

groet
Bas de Jong
 
Werk je met een leesvenster? Dan is je inbox scherm in 2 delen gesplitst, waarbij je in het ene deel de lijst met berichten hebt, en in het andere deel (vaak eronder of ernaast) de inhoud van het geselecteerde bericht kunt lezen.
In dat geval moet je in je Inbox of agenda gaan staan.
Ga naar het tabblad Bestand.
Klik op Opties.
Ga naar Geavanceerd.
Bovenin zie je "Outlook-deelvensters" staan.
Klik hieronder op de knop Leesvenster....
Zorg ervoor dat de eerste 2 aankruisvakjes uit staan.

Succes!
 
Werk je met een leesvenster? Dan is je inbox scherm in 2 delen gesplitst, waarbij je in het ene deel de lijst met berichten hebt, en in het andere deel (vaak eronder of ernaast) de inhoud van het geselecteerde bericht kunt lezen.
In dat geval moet je in je Inbox of agenda gaan staan.
Ga naar het tabblad Bestand.
Klik op Opties.
Ga naar Geavanceerd.
Bovenin zie je "Outlook-deelvensters" staan.
Klik hieronder op de knop Leesvenster....
Zorg ervoor dat de eerste 2 aankruisvakjes uit staan.

Succes!
 
Je geeft aan dat alle e-mails op gelezen gaan. Dit staat los van het leesvenster.
Het klinkt alsof er een regel geconfigureerd is op inkomende post. Controleer dat eens.

(In Outlook 2010 Verplaatsen -> Regels -> Regels en waarschuwingen beheren, in OWA onder de opties).
 
Je geeft aan dat alle e-mails op gelezen gaan. Dit staat los van het leesvenster.
Het klinkt alsof er een regel geconfigureerd is op inkomende post. Controleer dat eens.

(In Outlook 2010 Verplaatsen -> Regels -> Regels en waarschuwingen beheren, in OWA onder de opties).



Bedankt! ik ga dit straks uitproberen.

ik heb het leesvenster al uitgeschakeld. en de opties al uitgeschakeld.

ik ga de regels controleren, maar kleine kans dat dit het is.
 
dit was het helaas niet. er staan geen regels in outlook

andere ideeën?
 
De vraag is: Zijn die mails in de webmail al gelezen? Indien ja, dan zou ik verwachten dat ze in Outlook ook als gelezen worden aangemerkt.
Is het echter zo dat er in de webmail berichten ongelezen zijn blijven staan en die in Outlook 'zomaar' als gelezen worden gemarkeerd, dan heb ik zo snel geen idee.

Tijs.
 
Toevoeging: Zéker als Outlook "met caching" aanstaat (wordt vooral op laptops gebruikt) zou ik het gedrag verwachten wat ik in mijn vorige posting aangaf.

Tijs.
 
als ik alleen de owa open heb gebeurt dit niet, blijft de mail gewoon op ongelezen.


ergens geeft outlook dus aan dat ze gelezen zijn, echter staat er geen enkele regel in de regel configuratie.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan