Outlook

Status
Niet open voor verdere reacties.

trigoo

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
9 okt 2007
Bij het verzenden van bijlages, die ik zelf ontvangen heb , duiken er de laatste tijd regelmatig problemen op. Als ik dergelijke berichten doorzend krijgen de geadresseerden soms een leeg bericht binnen, iemand enig idee waaraan dit ligt.......

Als je bijvoorbeeld een bestand met de extentie .exe doorstuurt, kan je beveiling van de ontvanger dit blokkeren als een onveilig bestand.

Als je bijvoorbeeld een bestand met de extentie .exe doorstuurt, kan je beveiling van de ontvanger dit blokkeren als een onveilig bestand.

Dat is idd zo, maar het gebeurt ook en zelfs veel met bestanden die niet de extensie exe dragen, dus het probleem blijft bestaan, als ik dat zelfde bestand eerst opsla en dan zelf bij een bericht bijvoeg is er geen enkel probleem , dan word alles wel goed ontvangen.

Vermoedelijk is het je virusscanner die de bijlage van het bericht verwijdert. Doorsturen of een nieuw bericht versturen wordt door een aantal virusscanners als iets verschillend gezien als het om bijlagen gaat. Bij doorsturen bestaat het risico dat je een virus gaat verder sturen zonder dat je er erg in hebt, tenminste dat veronderstellen de virusscanners.
In de praktijk is doorzenden of nieuw bericht natuurlijk hetzelfde, maar ja.
De scanner ziet in de headerinfo van de e-mail of die nieuw is of doorgezonden wordt. En sommige scanners zijn net iets meer paranoide dan andere. Soms goed, soms niet...

Ok thx Merlijn,

Dan zullen we de bijlagen eerst moeten opslaan en dan doorsturen zeker , want dan doet hij het wel perfect,
Nog eens bedankt

Trigoo

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan