Outlook???

Status
Niet open voor verdere reacties.

franky1234

Gebruiker
Lid geworden
13 dec 2003
Goedendag,

Ik word helemaal gek van het Ziggo-mailprogramma.
Ik denk daarom Outlook er (naast) te gebruiken.
Maar: worden al mijn e-mailaccounts daar dan toe omgezet?
Ben altijd huiverig voor veranderingen, want wat gebeurt er dan precies met synchroniseren?
Sinds ik (helaas) Windows 10 gebruik werd ik bijna verplicht (automatisch) om via de provider naar Ziggo te gaan
(voorheen hanteerde ik de UPC-mail). Het is een groot drama.

Vraag: wat is wijsheid om Outlook te gebruiken?
Vraag: kan ik alle emailadressen van mezelf blijven hanteren?
Vraag: wie kan mij begeleiden in deze?

Bij voorbaat dank!

Franky

1. ja, geen probleem, 2. ja, 3. meerdere mensen die jouw vraag lezen, waaronder ik, mits je een moderne versie van Outlook koopt / huurt / leent / steelt, of whatever.
Als je een (te) oude versie installeert, voor zover Win 10 daarmee om zou kunnen gaan, ben je gedoemd tot het gebruik van de 'communicator' van Microsoft en die werkt niet altijd even stabiel.
Voor moderne versies van Outlook, (vanaf 2013 weet ik zeker) heb je geen 'hulptooltjes' meer nodig.
Simpelweg Outlook installeren en daarna een nieuw account toevoegen (imap / pop) voor je Ziggo account(s) en voilá.
Voor Microsoftaccounts werkt het allemaal net iets simpeler en vlotter ( ??.hotmail.com, ??@live.nl ??, ??@msn.com of de allernieuwste ??@outlook.com -> is niet Office Outlook) Een dergelijk account toevoegen aan Office gaat bijna 'vanzelf'.

Da's tegelijk wat kort door de bocht van mij, want je hebt van Ziggo ooit een brief gehad met 'gegevens'. Die heb je nodig om per (IMAP / POP) account de benodigde gegevens in te vullen.

Zoals je in de bijlage kunt zien beheer ik meerdere mail accounts (6) binnen Outlook (2013) op deze machine. Ik heb de meeste even dichtgeklapt en alleen mijn 'standaard' account uitgeklapt. Werkt probleemloos.
De blauwe rechthoeken heb ik even over de namen van mijn accounts gezet. Dit om te voorkomen dat ik allerlei leuke mailtjes ga ontvangen............. ;) :D

Enne, vooral Outlook NIET naast het mailprogramma van Ziggo gaan gebruiken. Outlook werkt fantastisch, dus de Ziggo mail afzweren en naar de (Ziggo) hemel verwijzen. ;) :D

Wat bedoel je precies met : "wat gebeurt er dan precies met synchoniseren". Synchroniseren met wat / wie / welk programma ?

Bijlagen

• outlook accounts.jpg
    outlook accounts.jpg
    88,7 KB · Weergaven: 72
Laatst bewerkt:
Oké, dan ga ik in deze reactie het welles / nietes spelletje met Ziggo spelen........ ;)

Ik geloof niet dat ik het met Ziggo eens ben voor wat ze schrijven in de 3e kolom op de 3e en 8e regel.
Reden? Als een user internet tot zijn beschikking heeft, dan moet het antwoord in de rechterkolom op regel 3 en 8 m.i. "Ja" luiden. Echter, het feit dat je internet moet hebben om je mail te kunnen lezen, is m.i. een beetje een open deur intrappen, dus ik begrijp niet echt waarom ze in die rechterkolom rij 3 en 8 op "nee" hebben gezet.

Samengevat : met toegang tot het internet én Outlook op je machine, moet het volgens mij dan volmondig "Ja" zijn.

Als er een medewerker van Ziggo meeleest :

waar maak ik hierboven de denkfout?
Als ik op de camping in Spanje zit en ik heb mijn eigen laptopje meegenomen en ik heb daar middels een draadloze of misschien zelfs wel via een bedraadde verbinding toegang tot het internet, waarom zou ik dan niet binnen Outlook mijn mailtjes kunnen ontvangen van mijn pop accountje van Ziggo en / of mailtjes via dit accountje kunnen versturen? (Zoals ik dit ook al jaren middels mijn vorige adslprovider, Online.nl deed) Ik vat 'm niet helemaal?
Enigste is misschien dat ik er alleen wel voor moet zorgen dat de SMTP authenticatie aanstaat.

Laatst bewerkt:
Ik werk niet bij Ziggo, maar ik gok zo dat ze bedoelen dat je gebonden bent aan het apparaat waar de e-mail op binnen komt. Dit in verband met de lokaal opgeslagen e-mails in je .pst bestand.

Ja, daar kan ik mij alles bij voorstellen en wat dan, dat ik vat niet helemaal? Je hebt je eigen laptop bij je (inc. de daarop staande .pst). Als je op ontvangen klikt zoek je contact met je provider, toch? Zelfde verhaal voor verzenden?

Laatst bewerkt:
Om het nog makkelijker (oef) te maken, heb je nog de z.g webmail van Ziggo. Die kun je wereldwijd gebruiken als je een computer en verbinding hebt en gaan met die banaan.

Vergeet nooit uit te loggen in een vreemd land op een computer die iedereen gebruikt. :D Leuk draadje.

Laatst bewerkt:
Ja, da's een heel handige functionaliteit voor in een (internet)café, m.a.w. als je je eigen computer / inlog niet kunt gebruiken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan