outlook2010 automatisc mailbericht personaliseren

• Onderwerp starter Onderwerp starter htil
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

htil

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
2 sep 2009
voor een stichting waarvoor ik (vrijwillig) dingen doe, verzend ik regelmatig mails. het zou leuk zijn als ik die mails zou kunnen personaliseren. ik zie wel eens mails voorbijkomen van een gemeente die meteen boven het eigenlijk mailbericht het eigen logo hebben afgedrukt. is dat makkelijk te organiseren? Kan het ook naast het eigen gebruik van de mail, dus dat prive-mails zonder zo'n kop kunnen worden verstuurd.
graag hoor ik
htll

Je kan toch gewoon een plaatje met het logo boven de tekst van je mail zetten.
Of begrijp ik je vraag niet goed?

dank voor je reactie.
als je veel verschillende berichten wilt versturen is dat iedere keer weer een paar extra handelingen, ook als je nog meer wilt dan alleen een logo maar bijvoorbeeld ook adresgegevens en zo.
Maar ik begrijp dus goed dat je dat niet kunt automatiseren?

Je kunt een handtekening maken, daarin kun je een plaatje en bijvoorbeeld adresgegevens zetten. Dit komt onderaan de mail te staan.

Wil je een plaatje boven of achter de tekst, dan kun je ervoor kiezen om een briefpapier/thema te maken. In Word kun je zoiets maken en dan opslaan als html bestand. Als je hem dan opslaat in de map C:\Users\<gebruikersnaam>\AppData\Roaming\Microsoft\Briefpapier dan kun je hem in Outlook koppelen via Bestand -> Opties -> Email en dan klikken op Briefpapier (of Handtekening als je een handtekening wilt maken/in wilt stellen)

Outlook gebruikt Word om een HTML mail te laten weergeven, je bent erg beperkt in het gebruik van HTML. Style sheets en dat soort dingen gaan helaas niet werken.

geen idee wat stylesheets zijn. maar aan je antwoord zou ik wel eens iets kunnen hebben. ik ga het dezer dagen eens proberen. het ziet er allemaal wel ingewikkeld uit.
(ik slaag er niet eens in, om een fatsoenlijk sjabloon te maken voor mijn standaarddocumenten, dan weet je het wel). ik meld je wel als ik er niet uit kom.
Dank in ieder geval!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan