Outlookbestand met oude gegevens

Status
Niet open voor verdere reacties.
comprimeren

Volgens mij is dit alles niet echt nodig... werkt comprimeren van het gegevensbestand niet?

probeer :

bestand (linksboven in het menu)
gegevensbestandsbeheer
selecteer het bestand waar de 'oude' gegevens in staan
instellingen
comprimeren

Wanneer je iets verwijdert in Outlook, bewaart hij het toch, maar is niet meer zichtbaar voor de gebruiker (bijvoorbeeld oude bestanden uit de prullenbak), wanneer je comprimeert wordt het bestand pas echt opgeschoont.

Deze functie raad ik zowieso periodiek aan (3x per jaar of zo) om te voorkomen dat je gegevensbestand alleen maar in MB's blijft toenemen terwijl je in Outlook niks kunt zien ;)

Ik kreeg vaak adressen in beeld van personen, die ik vele jaren geleden een email had gestuurd. Dat is nog wel uit de automatische aanvulling van Outlook te krijgen, maar als ik een contactlijst opvroeg stonden die oude contacten ook nog gewoon in de lijst. Was comprimeren hiervoor ook de oplossing geweest?

gewoon tip

Je moet me niet vanalles gaan vragen hoor. :shocked:

Ik had zelf een "dingetje" met Outlook & dat heb ik op dit forumpje snel opgelost. Toen ik gewoon een beetje aan het lezen was bij de andere klachten zag ik deze en toen dacht ik dat het principe van een forum werkt op basis van ik was jouw rug & ik was ... z'n rug enz enz; dus ik dacht ik *** ook een beetje mee.

Zie het als een tip die misschien wat oplevert.
Probeer het; als het werkt GREAT; zoniet FORGET IT.

Greetz

Dank voor het mee***-en :) ; je eerste antwoord kwam op mij over als een oplossing voor het opschonen als door mij geschetst.

hmmm

hmm kan de link niet echt maken

trouwens: de reden dat outlook niet fatsoenlijk opstart na het renamen van de PST file is omdat je waarschijnlijk maar één PST file had & hij deze gebruikt als download bestand van de nieuwe mails van de server.
Als hij die niet meer heeft, kan hij niet opstarten. (thanks Bill :rolleyes: real clever !?!?)

De beste manier om met een schoon bestand te beginnen is om er eerst een (nieuwe) aan te maken, vervolgens de nieuwe (lege) als downloadbestand te definieren & vervolgens in de mappenlijst weergave (control 6) bestanden (meels, agenda items, contactpersonen, ...) te kopieren.

Hoe dan ook... weggooien in Outlook is niet genoeg om spul te verwijderen uit de PST file. Comprimeren is een noodzakelijke actie hiervoor. Sommige database programma's werken met hetzelfde principe.
Probeer het & doe het regelmatig om dit soort herhaling te voorkomen met eventuele nieuwe PST bestanden.

P.S. Like I said; als de tip helpt prima zoniet vergeet het. Ik denk da'k nu niet meer ga reageren (heb je alles gegeven wat ik denk te weten over dit punt).

Wederom de groeten,

O.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan