Outlookexpress delen van mail

Status
Niet open voor verdere reacties.

fabiflex

Gebruiker
Lid geworden
9 feb 2010
Berichten
16
Hallo allemaal,

Ik wil graag mijn email delen. Hoe kan ik dit doen in OE. Het gaat erom dat Persoon A en persoon B beide in hun eigen email staan ingelogd en dat ze zoals in Outlook een extra postvak kunnen openen van iemand anders zonder te moeten switchen van indentiteit.
Kan OE wel werken op deze manier en hoe zou het wel kunnen?

MVG

Fabian
 
je kunt meerdere accounts aanmaken in Outlook.
Maar da's dan geen 'gedeelde' mailbox. In OE gaat je dat ook niet lukken. Tenminste, niet met POP3. Als je een IMAP server hebt zou het wel kunnen.
 
je kunt meerdere accounts aanmaken in Outlook.

Vergeten erbij te zetten. Het gaat om een netwerk en de personen A en B zitten beide op een eigen pc. Persoon A zou dan in de email kunnen kijken van persoon B op persoon A z,n eigen pc

Als ik meerdere accounts aanmaak moet ik dan niet switchen tussen identiteiten?
 
Vergeten erbij te zetten. Het gaat om een netwerk en de personen A en B zitten beide op een eigen pc. Persoon A zou dan in de email kunnen kijken van persoon B op persoon A z,n eigen pc

Als ik meerdere accounts aanmaak moet ik dan niet switchen tussen identiteiten?

Zoals ReneDirks als aangeeft: het kán niet met Outlook Expres.
Of je nou in een netwerk zit of niet.
 
dus je wilt op elke PC elkaars email kunnen lezen en vanuit elkaars email account ook mail kunnen versturen?
 
dus je wilt op elke PC elkaars email kunnen lezen en vanuit elkaars email account ook mail kunnen versturen?

Ja ik wil ze kunnen lezen, email versturen hoeft niet. Ik gebruik inderdaad een pop3 server hiervoor.
 
Da's niet je server, maar goed. Je hebt je mail dus bij een ISP staan? Als die IMAP ondersteunt zou het wel kunnen, maar dan blijft wel al je mail daar staan, en meestal zit dar wel een maximale grootte op.
Als die gedeelde mail heel belangrijk is zul je moeten overwegen een mailserver te plaatsen. Zijn vast wel gratis linux opties voor, of je kunt Windows SBS eens bekijken. Maar da's dan natuurlijk weer niet gratis.
 
Da's niet je server, maar goed. Je hebt je mail dus bij een ISP staan? Als die IMAP ondersteunt zou het wel kunnen, maar dan blijft wel al je mail daar staan, en meestal zit dar wel een maximale grootte op.
Als die gedeelde mail heel belangrijk is zul je moeten overwegen een mailserver te plaatsen. Zijn vast wel gratis linux opties voor, of je kunt Windows SBS eens bekijken. Maar da's dan natuurlijk weer niet gratis.

Alle email staat wel op windows 2003 R2 server. Ik kan daar de pop3 service aanzetten en zo emailboxen aanmaken. Ik kan dan kiezen om AD gebruikers als emailadres te gebruiken of zelf emailadressen aan te maken. Mn email staat dus lokaal. Kan de emailboxen op de server blocken of verwijderen verder niks. Dus dacht ik dan moet het in OE kunnen.
 

Bijlagen

  • pop3.JPG
    pop3.JPG
    84,9 KB · Weergaven: 49
als je bij de accountinstellingen kijkt van OE heb je de optie om de mail op de server te laten. In dat geval kan de andere cliënt ook dezelfde mail lezen.
 
als je bij de accountinstellingen kijkt van OE heb je de optie om de mail op de server te laten. In dat geval kan de andere cliënt ook dezelfde mail lezen.

Yep, dat kan dan. Maar is het nog steeds geen gedeelde mailbox. Dus mapjes die ze zelf aanmaken in de Inbox staan lokaal, Sent Items staan lokaal, en ze dienen beide de mails te verwijderen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan