Output problemen Acer 8930G

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lucchese

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
18 jun 2010
Berichten
4
Hallo iedereen,

Sinds een poosje draait mijn 8930G op Windows 7.
Dit heeft me al de nodige kopzorgen wat drivers betreft gekost, maar heb nu toch bijna alles opgelost behalve het volgende:

Mijn laptop heeft op de zijkant 3 sockets.
Apart werken ze voor de koptelefoon, microfoon en een line-in.
Maar wanneer ik de stekkers van een 5.1 systeem in deze sockets steek, zouden ze ook zo moeten gaan werken dat ik een mooi 5.1 geluidje uit mn systeempje hoor.
Dit gebeurt echter niet, de software van Realtek verteld me wel dat de stekkers aangesloten zijn, maar dan als de 3 aparte dingen (koptelefoon, mic en line-in).
Dit met gevolg dat ik dus maar uit 1 set boxen (links/rechts voor, links/rechts achter of sub/mid) geluid kan krijgen.

Kan iemand mij alsjeblieft met dit probleem helpen?
 
Nu kom ik erachter dat ik in het programma van Realtek met de rechtermuisknop op de sockets kan klikken en deze kan weizigen.
Heel leuk, als dit voor de zwarte socket ook had gekund!
Want deze blijft doodleuk op hoofdtelefoon staan waardoor ik nu dus nog maar 1 van de 3 kanalen mis =(
Ook valt me op dat ik volgens ditzelfde programma wel een paar boxen voor opzij heb, maar niet de boxen achter kan aanvinken..

Enig idee?
 
Laatst bewerkt:
Ik kreeg een mailtje waarin stond dat ik wel even mocht bumpen, dus bij deze.
Any ideas?
 
Beste,

ik hoop van harte dat u dit nog leest want u hebt mij ook geholpen bij het oplossen van dit probleem.
Ik had er nl geen idee van dat je de stekkers kon aanpassen door erop te rechtsklikken of dubbelklikken!
Nu, tot daar hebt u mij geholpen,

Om verder te gaan op uw vraag: de zwarte socket hoeft geen aanpassen.
Die is namelijk de thuis voor de standaard groene stekker.
In de drivers zijn het de roze en blauwe socket die aanpassen behoeven, nl: als u op de zijkant van deze (dienstige!) laptop kijkt, stopt u standaard uw audio plug in de zwarte, en optioneel in de roze resp blauwe socket.
Die blauwe valt wél aan te passen!

Met vriendelijke groeten,
en alle dank aan u!
 
Beste, bedankt voor uw reactie!
Echter is mijn probleem nog steeds niet opgelost.
De, bij mijn laptop, roze en blauwe sockets heb ik ingesteld als voor en achter-boxen.
De zwarte socket staat als hoofdtelefoon aangegeven en is niet aan te passen (naar center/sub).

Wanneer ik mijn plugs in de roze en blauwe sockets steek, komt er geluid uit de juiste boxen.
Stop ik daarna ook de zwarte plug in de socket, dan schakelen de rozen en blauwe zich uit en gaat al het signaal door de zwarte socket.
Dat betekend dus al het geluid door 1 van de 3 draadjes naar de boxen.

Mijn drivers zijn up to date volgens verschillende driversoftware en ook handmatig op internet zoeken heeft niks opgeleverd.
Voorheen herkende de laptop echter feilloos dat er 3 plugs waren aangesloten en verdeelde hij de kanalen voor mid/sub en achter automatisch over de plugs.
Dit wil ik dolgraag terug :p!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan