ouwe hardeschijf erbij

Status
Niet open voor verdere reacties.

bboy

Gebruiker
Lid geworden
29 feb 2004
Berichten
207
hoi,,

ik heb laatst een nieuwe pc gekocht,,
ik had altyd een ouwe pc met windows 98 en een 10 gig hd.
nu heb ik 80 gb met windows xp enso erop. ik vond laatst me oude harde schijf terug en ik zou hem graag in mijn nieuwe computer erbij doen,, hoe moet ik dat doen,, ik heb hem er al ingeplugt maar dan met het opstarten gaat ii niet verder want dan staat er press enter for boot with cd. maar er zit geen cd in,, ik wil gwoon dat mijn 10 gig. sgijf erbij komt zodat ik er nog een paar bestanden kan overzette naar mijn andere schijf en dan formateren die kleine,, wie helpt??

alvast bedankt
 
Je moet zorgen dat je oude hardeschijf, als "Slave" achter je nieuwe hardeschijf hangt.
Dus op de brede IDE kabel niet op het eind van de kabel. Ook zorgen dat de Jumper achter op de hardeschijf op Slave staat.
 
ok,, euh,, die platte "matje"kabel gaat vanaf mijn moederbord naar de 1e hd(80 gb) en dan naar de 2e hd(10gb) maar mijn kabel kunnen maar 2 aan duz dan moet hij wel op de laatste,,
 
je mot er wel voor zorgen dat je 80 gigabyte op het uiteinde hangt en dat hij als master is geconfigureerd
 
Dat "matje" is inderdaad de kabel die ik bedoel.
Je 80Gb schijf moet eigenlijk op het eind van de kabel en je 10Gb daarvoor.
De 80Gb schijf staat nu waarschijnlijk als Slave ingesteld.

Wat je ook nog kunt doen is je 10Gb schijf op de andere platte kabel plaatsen, bij je cd-rom/brander.
 
bedankt,, ik heb het zo gedaan,, stukje mijn idee en de jouwe:p

gwoon de 80 gb(mister)
10 gb (slave)

en het deed:D
me xp draait nu gewoon en ik kan bij deze computer de 10 gb harde schijf openen,, ik heb nu al mijn belangrijke bestanden eraf gehaald.
hoe formateer ik die kleine schijf??

alvast bedank,,
en bedankt voor ut aansluiten:D :D

helpmij.nl rulez:cool: :thumb:
 
Graag gedaan.

Je kunt het proberen in Verkenner(klik met rechts op de schijf>formateren), maar ik ben bang dat je de melding krijgt dat de schijf door Windows gebruikt wordt.

Wat je ook kunt proberen, ga naar:
Deze computer(klik met rechts erop) > beheren > schijfbeheer > kies hier de 10Gb schijf en klik met rechts > kies voor Formateren. Als je ook hier de melding krijgt dat Windows de schijf gebruikt, dan ga je weer terug en kies je voor logisch station verwijderen. Daarna opnieuw aanmaken, dan moet ie eerst wel geformateerd worden, dit wordt dan door Windows aangegeven als je hem wilt gebruiken.


Let op,
dat je in Schijfbeheer de juiste hardeschijf kiest!!
 
ok,, hy is nu aan het formateren,, op de helft is hij,, hij gaat in FAT32 formateren iz dat goed??
en alz je de verkeerde schijf aangeklikt had dan doet ii dat tog niet want dan zegt ii dat windows hem gebruikt:p
 
euhm hij waz bij 100%,, maar tog staat het zelfde op de g:/ sgijf,, die van 10 gb duz:confused: hoe kan dat

ik probeer nu met opdrachtpromt,, k heb ingetoetst:

format g:
alle gegevens op de NIET VERWISSELBARE SCHIJF G:/ zullen VERWIJDERD worden wilt u doorhaan met het formateren?(j/n)
J

kijke of ii zo doet:rolleyes:
 
okejj hij doet,, ik heb hem helemaal geformateert en hij iz leeg:D :D

myn dag kan niet stuk meer:cool:
gister al 2 nieuwe ventilatorz gekogt,, groen met blauwe ligt:D

n vantweekend maby nieuwe kast:p

njaah hartelijk dank allemaal voor jullie hulp!:D :thumb: :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan