Over aansluiten soundbar via HDMI/ARC

Status
Niet open voor verdere reacties.

Leek1955

Gebruiker
Lid geworden
17 sep 2013
Ik beschik over een Philips flatscreen TV met 1x HDMI/ARC en 2x HDMI.
Mijn setop-box zit in de HDMI/ARC ingang, werkt alleen via deze ingang.

Nu heb ik een soundbar gekocht, ook Philips, en deze moet eigenlijk ook de HDMI/ARC in.

Via een reguliere HDMI werkt deze niet.

Volgens de leverancier van de HDMI kabel zou het mogelijk moeten zijn de HDMI kabel van de Setop-box aan te sluiten op de HDMI/ARC van de Soundbar en deze
dan via de reguliere HDMI van de Soundbar door te lussen naar de HDMI/ARC van de TV. Kan dit??

Optische kabel zou ook kunnen? Ben dan waarschijnlijk wel meer functionaliteit kwijt?

Graag lees ik hier de beste suggestie.

Alvast bedankt voor alle info.

HDMI/ARC is een HDMI aansluiting (beeld en geluid) met een Audio Return Chanel (ook geluid terug).
Ik zie eigenlijk niet in waarom je setup-box (verstuurt beeld en geluid) een ARC nodig heeft. (Juiste HDMI ingang wel gekozen op TV?)
Dat de soundbar (weergave geluid) op de HDMI/ARC van de TV aangesloten moet worden lijkt me logisch (er moet immers geluid naar de soundbar).
Als je optische uitgang (dus niet ingang) op je TV hebt kun je die zeker gebruiken om het geluid naar de soundbar (mits deze een optische ingang heeft) te sturen.
Welke aansluitingen (naast HDMI) zitten er op de TV en Soundbar en setup-box? Nog mooier, welke types zijn het?

HDMI/ARC is een HDMI aansluiting (beeld en geluid) met een Audio Return Chanel (ook geluid terug).
Ik zie eigenlijk niet in waarom je setup-box (verstuurt beeld en geluid) een ARC nodig heeft. (Juiste HDMI ingang wel gekozen op TV?)
Dat de soundbar (weergave geluid) op de HDMI/ARC van de TV aangesloten moet worden lijkt me logisch (er moet immers geluid naar de soundbar).
Als je optische uitgang (dus niet ingang) op je TV hebt kun je die zeker gebruiken om het geluid naar de soundbar (mits deze een optische ingang heeft) te sturen.
Welke aansluitingen (naast HDMI) zitten er op de TV en Soundbar en setup-box? Nog mooier, welke types zijn het?

Hé, zeer bedankt voor je reactie.

Het betreft een Philips TV 32PFL5605H/12 en de Soundbar Philips HTL5120, en de setup-box is van Onsbrabantnet [ Amino ].

Laatst bewerkt:
Denk dat makkelijks (aangezien de rest al werkt en je alleen de soundbar wil toevoegen) is de digitaal coax (is niet optisch) te gebruiken.
Er zit een uitgang op je TV en een ingang op je soundbox.
Dus zo'n soort kabel (spdif coax) en je bent klaar.

Ben dan waarschijnlijk wel meer functionaliteit kwijt?
Nee hoor. dan niet. (Is ook digitaal)

Laatst bewerkt:
Is inmiddels opgelost, wat bleek:
Je moet in het menu van de TV de nieuwe HDMI aansluiting instellen via "Apparaat toevoegen"

Bedankt voor jullie tijd.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan