Over-bruggen

Status
Niet open voor verdere reacties.

meelman

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 okt 2002
Omdat ik nogal vaak van heatsink wissel wilde ik een spacer op mijn XP2500. Maar voor Bartons zijn geen spacers te krijgen. Dus dacht ik: dan maar zelf maken.

Nou heb ik een spacer (koper) gekocht die geschikt is voor T-breds en alle oudere AMD's. Maar de Barton package ziet er heel anders uit. Een rij weerstanden aan beide kanten van de core en nog wat andere frut erlangs. Ik heb met een slijpschijfje de weerstanden al uitgeslepen uit de spacer, maar de spacer overlapt nog steeds de bruggen (L1 etc). Wanneer je hem op een Palomino legt, liggen die bruggen vrij. (ik heb geen t-bred bij de hand, dus dat kan ik niet controleren)

Kan het kwaad om de bruggen te overlappen met een spacer?
amd_barton_es2.JPG

Bij een electronicawinkel kun je siliconen isolatiematjes kopen, die zijn gemaakt om transistors op koelblokken te monteren. Deze kun je er wellicht tussen zetten. Kortsluiten lijkt mij desastreus.

ja, dat is wel een idee. Hoe dik zijn die matjes? Ze moeten erg dun zijn want anders is het contact tussen heatsink en CPU weg...

[edit]
er zat een sticker met een code op de cpu. Niet op de core natuurlijk, maar aan de rand. Er stond nergens een instructie bij die te verwijderen en ik heb al vaker AMD's gezien waar zo'n stickertje op zit. Aangezien de enige bruggen die nog geraakt worden door de spacer ver aan de rand zit, heb ik de sticker verplaatst zodat hij nu over de bruggen heen zit. Zou dat voldoende zijn?
[/edit]

Laatst bewerkt:
Voor degenen die nog willen proberen een spacer op een Barton te plaatsen: vergeet het maar. De Die van een Barton is iets platter dan bij een Palomino, dus als ik de spacer gebruik wordt ie loeiheet (slecht/geen contact). Jammer...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan