Over gebruikersaccount in Win 8

Status
Niet open voor verdere reacties.

Leek1955

Gebruiker
Lid geworden
17 sep 2013
Hallo lui,

ik heb een prachtige Asus N76VB laptop overgenomen van iemand en er staat Win 8.1 op.
Ik loop tegen een paar dingen aan.

Allereerst krijg ik de gebruikersaccount van de vorige eigenaar [ met foto ] niet verwijderd.
Kan het wel aanklikken maar het blijft er gewoon in staan.

Toen dacht ik, weet je wat, ik installeer alles gewoon opnieuw, blijkt dat ik de snelkoppeling "PC instellingen wijzigen" helemaal kwijt ben uit het menu aan de rechter kant.
Daarbij komt dat de koppeling "PC instellingen" niet werkt. Ik krijg na klikken een blauwscherm met een tandwiel te zien wat na 1 seconde weer verdwijnt zonder dat het de PC instellingen opent.

Dus dat gaat ook niet.

Ik heb geen DVD / CD bij de laptop, alles stond er al op.

Suggesties en hulp zéééér welkom.

Dank!

Laatst bewerkt:
Is het een mogelijkheid om de laptop een factoryreset te geven of staan er nu al belangrijke bestanden van u op?

Ik zou die reset wel willen geven maar volgens mij heb ik daar de snelkoppeling "PC instellingen wijzigen" voor nodig en die is Missing in Action. Er staat niets belangrijks op, heb de laptop net overgenomen. Kan ik ook anders een factory reset geven?

Inmiddels heb ik het bewuste account er wel af maar ik kan nog steeds geen fabrieksherstel uitvoeren.
Ik krijg dan de melding dat een "vereiste stationspartitie niet aanwezig is".
Ik denk dat ik dan een herinstallatie vanaf een DVD moet uitvoeren. Is dat een correcte aanname?
Er is geen DVD bij de laptop geleverd, Win 8.1 was voorgeïnstalleerd.

Ik denk dat ik dan een herinstallatie vanaf een DVD moet uitvoeren. Is dat een correcte aanname?
Volgens de handleiding wel (bijlage B 17 dacht ik).
De vorige eigenaar heeft de recovery partitie wellicht verwijderd en geen recovery dvd aangemaakt?
Kijk onder schijfbeheer of die partitie aanwezig is (ben bang van niet). :o

Laatst bewerkt:
Bedankt voor je reactie.
Ik kan nergens een Recovery map ontdekken, niet via Mijn Computer en Beheren maar ook niet via de verkenner.
Ik heb inmiddels via internet een DVD met Windows 7 besteld, wat ik tot nu toe van Windows 8.1 heb mee gekregen bevalt me niet.
Ziet er misschien wel gelikt uit maar voor mij werkt het niet.
Dus gaan we lekker Windows 7 op deze laptop zetten.

Bedankt voor alle hulp.

Graag gedaan en zelf heb ik ook Win 7, niks mis mee. :thumb:
Je kunt als TS de vraag zelf op opgelost zetten in je starterspost naast het vraagteken.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan