over klokken van mijn moederboard

Status
Niet open voor verdere reacties.

djoeke

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
2 jun 2001
hoi volgens mijn kan ik mijn moederboard wel wat overklokken
maar hoeveel en hoe kan iemand mijn dat uitleggen

ik heb dit
Veld Waarde
Moederbordeigenschappen
Moederbord ID 06/17/2003-Springdale-G-6A79AM4AC-00
Moederbordnaam MSI 865PEM2-ILS (MS-6743)

Front Side Bus Eigenschappen
Bus Type Intel NetBurst
Bus Breedte 64 bit
Werkelijke kloksnelheid 200 Mhz (QDR)
Effectieve kloksnelheid 800 Mhz
Bandbreedte 6400 MB/s

Geheugenbus-Eigenschappen
Bus Type Dual DDR SDRAM
Bus Breedte 64 bit
Werkelijke kloksnelheid 160 Mhz (DDR)
Effectieve kloksnelheid 320 Mhz
Bandbreedte 5120 MB/s

Chipsetbus-Eigenschappen
Bus Type Intel Hub Interface
Bus Breedte 8 bit
Werkelijke kloksnelheid 67 Mhz (QDR)
Effectieve kloksnelheid 267 Mhz
Bandbreedte 267 MB/s

Moederbord Technische Informatie
CPU Sockets/Slots 1
Expansie Slots 3 PCI, 1 AGP, 1 CNR
RAM Slots 4 DIMM
Geïntegreerde apparaten Audio, LAN, IEEE-1394
Groottefactor(Form Factor) Micro ATX
Moederbordafmeting 240 mm x 240 mm
Moederbord Chipset i865PE

Moederbordfabrikant
Firmanaam Micro-Star International

ik hoop dat iemand mijn hier antwoord op kan geven

jep, ga naar je bios en kijk of er ergens in het menu voltage control staat, en zet het voltage van je bios een HEEL KLEIN BEETJE hoger, 0.5 volt ofzo max, o ja nog iets, het is goed mogenlijk dat je je moederbord + procecor kopot krijgt.... anders moet je eens in een winkel in de buurt langs gaan en vragen of zij hem kunnen overklokken. zij hebben daar meestal speciale biossen voor waarmee je een PIII 866 meestal wel kan overklokken zonderprobleemen tot 2 gHz, maar als je dat doet zorg hoe dan ook dat je een koeling hebt die gemakkelijk 3000 tot 4000 toeren per minuut draait, anders word ie te warm...

Geplaatst door wynand
1. ga naar je bios en kijk of er ergens in het menu voltage control staat, en zet het voltage van je bios een HEEL KLEIN BEETJE hoger, 0.5 volt ofzo max,........
2. zij hebben daar meestal speciale biossen voor waarmee je een PIII 866 meestal wel kan overklokken zonderprobleemen tot 2 gHz, maar als je dat doet zorg hoe dan ook dat je een koeling hebt die gemakkelijk 3000 tot 4000 toeren per minuut draait, anders word ie te warm...
1. je moet me toch eens uitleggen, hoe je een processor kan overklokken door alleen de voltage te verhogen.:confused:

Dit doe je door de FSB(Front Side Bus) te verhogen, met kleine stapjes en steeds testen. Eventueel als de overklok onstabiel is, pas met de voltage gaan rommelen.
Let op, met voltage verhoging wordt de processor nog makkelijker warmer!!!. Dit is ook niet zonder risico en doe je eigenlijk pas op het laatst.

2. moet je me ook eens uitleggen, want hier heb ik echt nog nooit van gehoord.(en geloof het niet eens)
Er zijn wel eens hele hoge overkloks geweest, maar dan was men meestal al met een voltage mod op het moederbord bezig geweest. Daarnaast maakte men voor de koeling gebruik van vrieskoeling.

@Djoeke,

Lees de volgende link eens rustig door:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/525314

Overklokken is namelijk niet iets wat je zomaar even vlug doet. Een goede overklok is afhankelijk van verschillende factoren. Onder andere het moederbord, type processor en wanneer deze gemaakt is, het geheugen en nog wel wat dingen.

ik heb nogtans op die manier een AMD atlon 1700+ overgeklokt tot een veel hogere... wel is het zo dat je even moet testen nadat je een wijziging hebt aan gebracht, ik heb zo namelijk een comuter kapot geklokt...

Geplaatst door wynand
ik heb nogtans op die manier een AMD atlon 1700+ overgeklokt tot een veel hogere... wel is het zo dat je even moet testen nadat je een wijziging hebt aan gebracht, ik heb zo namelijk een comuter kapot geklokt...
Leuk allemaal, maar dit heb je dus niet voor elkaar kunnen krijgen, door alleen de voltage te verhogen. Je zal toch met de FSB moeten spelen om te kunnen overklokken of met de Multiplier, als deze op de processor ge-unlockt is. Een voltage verhoging/verlaging veranderd namelijk niks aan de snelheid van de processor.;)

wat jij wilt, maar ik heb het zo gedaan, mischien verandert mijn bios dan andere waardes ineens mee ofzo...

Geplaatst door wynand
wat jij wilt, maar ik heb het zo gedaan, mischien verandert mijn bios dan andere waardes ineens mee ofzo...
Het is niet wat ik wil, maar wat mijn ervaring met overklokken is in de loop der jaren.;)

klik dan even op vraag is opgelost. ;) en anders ff google.com en dan overkloking...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan